wilmablogghund

Alla inlägg den 3 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 3 oktober 2020 18:08

I dag efter många års väntan så var det äntligen dags för hundträff igen. Jag har ju varit upptagen med annat en del helger nu.

Fick som vanligt passa dörren i flera veckor efter morognrundan innan det var dags att åka.

 

Titta vad vi hittade efter vägen!! Basse han längtade så mycket efter mej att han kom rusande vid Ossys gamla dagis för att möta och slängde sej in i min bil. Pussade matte massor innan han hoppade över till baksätet och fortsatte med mej. En dags skilsmässa är absolut en dag för mycket.

 

Blev lite förvirring när vi släpptes ur bilen. Tänkte kolla om Terra kommit tillbaka innan vi kom på att det var hundträff.

 

Vi lekte massor, har mycket att ta igen eftersom vi inte sågs i går.

 

Fortsatte hemma hos Basse medan vi väntade på att det skulle börja komma kompisar.

 

Matte lyckades hitta svamp alldeles själv. En sån där Fjällig bläcksvamp på ett nytt ställe i Basses gräsmattor.

 

Nu så det kommer kompisar äntligen.

 

Berner Alice kom, mycket trevligt.

 

Pudel Bella som jag senast träffade när hon var elev hos mej kom och inledde en massa lek med Basse. Tänk hon som var så blyg första gångerna hon var med, nu leker hon med oss alla.

 

När vi inte setts på många år så har vi massor med viktiga saker att diskutera. Människor pratar som bekant en massa tråk, vi hundar vi avhandlar alla viktiga saker vi.

 

Hej Bassehusse. Jo det skulle vara trevligt med lite kliande och skön massage men du förstår jag har inte tid idag. Måste leka, mingla och prata med alla mina saknade kompisar.

 

Hittade en leksak som jag ansåg var min, bara min. Notera gärna min snygga kurvtagning, hade lite bråttom.

 

Sigge och Dalmatiner Tilly hade en massa skoj. Alltså vi har alltid roligt, alla leker med alla.

 

Sånt här flockspring det är grejer det. Jag har redan hunnit ur bild tillsammans med Tilly men Leonberger Peggy Basse och Sigge fastnade i alla fall.

  Undrar om det är så att människorna funderar på att aktivera sej med slalompinnarna? Nä de bara gjorde nåt annat. Tycker att människorna i stället för tråkprat kunde springa och leka som vi gör.

 

Blev självklart en massa mer mingel. Vi måste prata ordentligt med alla hundar och självklart kolla om nån människa möjligen stoppar handen i en godisficka. Går åt massor med energi att ha skoj.

 

Undrar vad Basse och Sigge håller på med? Försöker imponera på Bella kanske, men hon verkade inte speciellt imponerad.

 

Så helt plötsligt hade alla kompisar försvunnit med sina människor utom Berner Alice med matte. Människorna pratade tråk medan jag och Basse brottades. Jag vann.

 

Så åkte Berner Alice också så vi körde ett eget flockspring, fast de är roligare när vi är många hundar.

 

Äsch!! Redan? Basse är insläppt till sin husse och jag ska hem till mitt ensamma hemma. Fast efter ett par timmars lek, mingel och trevligt umgänge var jag så trött att jag somnade. Sov mycket gott och drömde om allt skoj.

I morgon är det dags igen för ett gäng kompisar, alltså ska jag roa mej ännu mer och umgås med fler jag inte träffat på länge.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards