wilmablogghund

Alla inlägg den 13 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 13 oktober 2020 18:01

När jag skulle åka och hämta Basse i morse så hade matte en massa åsikter.

 

Ja ni ser ju. Kallt var det och rutorna på min bil var tvugna att skrapas, ja alltså när matte lyckats rota fram isskrapan som var väl dold. Hörde en massa ord jag inte tänker upprepa.

 

Hemma hos Basse var det också en massa frost gräset var alldeles vitt på en del ställen. Men vi ägnade oss åt våra vanliga morgonrutiner.

 

Så nu ska vi röra på oss ett tag. Den lilla ön med den långa bron där finns det inga jägare som tur är alltså skulle vi vara där en stund.

 

Enligt matte var det vackert med alldeles spegelblank sjö och de fina höstfärgerna. Äsch, finns viktigare saker.

 

Var ett tag sen sist så det var en hel del att kolla. Jag tittade efter Ekorre men det fanns ingen sån hemma.

 

Prova om bänken fortfarande ger godis är mycket viktigt. Den gav godis.

 

Sen kom vi ihåg nåt mycket viktigt så vi drog in i skogen. Här har vi nåt värdefullt.

 

Våran gamla koskalle som är så gammal att det växer mossa på den. Eftersom vi inte får käk hemma så försökte jag ganga på den för att stilla hungern.

 

Sen var det Basses tur, vi delar alltid på allt. Måste vara rättvist och vi svälter lika mycket båda två. Blir så när vi inte får mat.

 

Kollade av klippprna. Sist vi var här så var Moha och Troy med och då fanns det trevliga spår till oss. Fanns inga såna idag fast vi kollade noga.

 

Hade en diskussion om vad vi skulle hitta på. Gäller att vi är överens om vad vi ska göra.

 

Bestämde oss för att leka ett tag. Jaktlekar i skogen är alltid skoj.

 

Kollade bryggan, Tydligen är badsäsongen över nu för den där stegen som människor använder var uppdragen.

 

Unik bild, jag står i sjön och Basse är kvar på land. Men jag ska nog sluta doppa tassarna tror jag för det börjar vara i kallaste laget. Basse var i sjön men avstod från att simma.

 

Balansera på stubbar var länge sen så jag provade en. Bra stubbe fick en godisbit för besväret.

 

Basse försökte fuska, han trodde att det räckte att ha framtassarna på stubben. Gjorde det inte alls men blev bara skitbilder när han balanserade.

 

Drog runt ett tag till. Hittade inget av värde, lekte lite och kollade viktiga hudsaker. Gick till bilen och skulle åka vidare.

 

WOW!! det lönar sej tydligen att gnaga på gammal koskalle i skogen och se utsvultna ut. Vi blev skjutsade till vårt allra bästa shoppingställe!

 

Frångår inte mina rutiner. Jag plockade två bitar från lösgodiset. Åt upp den ena och lämnade den andra till Basse. Shopping kräver energi.

 

Vi behöver shoppa mycket och det finns mängder med goda ben. Hörde att matte pratade med Magnus som äger vår bästa Grisöronaffär om två säckar hundmat. Var övertygad om att vi hörde fel eller att det var nån annan hund som skulle ha dom.

 

Nu har vi fått shoppa lite, som vanligt alldeles för lite, men vi fick vårt viktiga shoppinggodis.

När vi skulle sätta oss i bilen så skedde undret. TVÅ säckar med käk landade i min bil!! En till mej och en till Basse, otroligt vi kanske kan få mat nångång i bland.

När vi åkte hem så kom vi fram till att gnaga på gammal koskalle var effektivt tydligen behövs sånt för att det ska köpas käk till oss. Ska nog leta upp fler att gnaga på.

 

Köpte alldeles nytt godis. Några dinousarier.

 

Vi åt varsin var alldeles utsökta. Borde få åka och köpa upp resten av lagret.

 

Titta här då!! Eftermiddagsrunda och vi är Flocken!! Nåt med Jennamattes jobb så hon behövde hänga med oss vilket vi absolut inte tackar nej till. Jag ska dessutom gå ut med henne på en kvällskiss om en stund. Jenna fick en sån där dinousarie av oss, hon sa också att de är utsökta.

I morgon är vi Flocken och det finns visst planer för vad vi ska göra. Blir förhoppningsvis en bra dag.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards