wilmablogghund

Alla inlägg den 23 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 23 oktober 2020 17:48

Tyvärr inget hämta Basse i morse, trodde att det kanske hade ändrat sej under natten men inte. Alltså en ensam tråkrunda.

Var hemma ett tag och matte lovade att vi skulle hämta Jenna, men det tänkte jag inte tro på förrens det verkligen hände.

Fanns planer på flera olika skogar dessutom-

 

ÄNTLIGEN sällskap Jenna blev hämtad. Vi hamnade i en av hemmaskogarna för det försökte falla svampvatten och blåste kallt de där andra de får vi ta vid andra tillfällen. Livet kändes genast mycket bättre nu när jag hade sällskap.

 

Var ett tag sen vi var här så det var mycket att kolla. Hade rört sej andra hundar men tyvärr så träffade vi inte nån.

 

In i skogen och ännu mer att greja med, en massa viktiga hundsaker och så hade vi självklart massor att prata om också.

 

Här brukar det växa Svart trumpetsvamp, nu är det som bekant uselt med såna i år. Vi kollade noga men det var alldeles övergivet.

 

Ägnade oss åt en massa nadra viktiga hundsaker i stället. Vi har aldrig några problem att sysselsätta oss i skogarna. Finns alltid massor ett göra.

 

Fast jag uppskattar inte helt detta. Jenna Skvallerbytta som tydligt visar var jag befinner mej. Smet nämligen i väg för att kolla ett spanställe och matte frågade Jenna var jag var.

 

Är väl inga som helst problem att se var jag befinner mej eller? Ledtråd leta efter en svart punkt mitt i bilden.

 

Gick en bit på min Sörmlandsledsetapp. Allt var som det skulle och det hade passerat ett par hundar. Hinla tur att vi håller ordning på den så att allt är i toppskick för vandrande hundar.

 

Gick in i skogen istället. Enligt matte skulle vi kolla om det fanns några Trattkantareller här.

 

Jodå det fanns Jenna visade framtassarna och hittade.

 

Hittade en massa jag också. Kändes bra att få jobba lite.

 

Så osttuben är framme så vi får vår lön för väl utfört arbete. 

 

Riktigt stora och fina var de. Detta usla år får vi vara glad för alla svampar vi lyckas nosa upp.

 

Äsch! Tänkte fira svampfynden med att kolla ett spanställe men så var det Skvallerbyttan.....hon visade omgående vad det var jag hade planerat.

 

Matte lyckades hitta en Karl Johan alldeles utan vår inblandning men det var full med hyresgäster så den står kvar i skogen.

 

Ja, ja är väl bara att ta fram tålamodet och vänta då............matte hade hittat nåt och det skulle tittas på i evigheter. Satt här i flera dagar.

 

Såna här Gelétaggsvampar hade hon hittat. De växer på gamla granstubbar och känns som gelé. Går visst att rulla i socker och ätas som geléhallon. Matte har aldrig provat med de hon vet som gjort det säjer att det är ingen höjdare.

 

Jaha slut på det roliga för i dag då, dags att gå hem igen. Fast vi hade väldigt trevligt ett par timmar i skogen.

Lämnade Jenna och hem och sov.

Så blev det dags för eftermiddagsrunda, hämtade Jenna och gick en runda. Tråkrunda ingen vi känner som var ute, varken människor eller hundar. Positivt var att när jag lämnade hem Jenna så hörde jag att vi ses på måndag. Skönt att det bara tar ett par veckor och inte flera månader till nästa gång.

I morgon är det äntligen lördag. Då ska jag leka och mingla och ha massor med skoj. Så ska jag ta igen allt som jag och Basse har förlorat under ett par dagar. Ska alltså vila mej i form så jag är utvilad i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards