wilmablogghund

Alla inlägg den 5 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 5 oktober 2020 18:06

Ordning i tillvaron i morse för jag fick åka och hämta Basse. Alldeles perfekt detta att inleda dagen med en massa skoj morgonbus. Dessutom hade det fallit massor med välbehövligt svampvatten i natt.

Hem till mej ett tag innan vi skulle till skogen. Matte hade hittat en skog som vi skulle undersöka sa hon. Sånt är alltid trevligt.

 

Bara det att på väg till det där okända stället så passerar vi enda stället som haft Rödgul trumpetsvamp i år. Ska bara kolla lite sa matte. Titta här beviset på svampvattennedfallet för hon lyckades självklart ställa min bil i en jättepöl.

 

Jaha och där försvann Basse. Funderade på om jag skulle hämta honom. Behövdes inte han kom tillbaka snabbt när han insåg att varken jag eller matte hängde på.

 

Lika bra att kolla om det finns några svampar här då. Jag och Basse samarbetade en stund.

 

Jodå vi hittade, de är svåra att se nu när löven faller men det finns faktist några bredvid Basse.

 

Stora är de som finns. Märkligt i det där kärret för det kommer inga små nya utan bara de här stora. Troligen såna som vi missade förra gången.

 

Sen kom Basse på att har brukar det minsann finnas en massa smågrodor. Han letade förtvivlat och matte hade väldigt roligt när en hoppade i väg bakom honom utan att han märkte den. Hade hon varit snäll så skulle hon självklart ha visat den för honom.

 

Jobbade mera och de är stora, blir fina svampbuketter enligt matte.

 

Medan matte var sysselsatt med att plocka svamparna så lekte vi den roliga leken där jag spelar död.

 

Basse försökte förtvivlat ruska liv i mej. Vänta du bara.............

 

Ha, ha ha jag lyckades igen. Flyga upp och sen kasta mej över Basse, mycket skoj lek detta. Om nån funderar över flärphalsbanden så är de på för att vi ska synas nu när det börjar vara en massa jakt. Fast i dag var det tyst och stilla.

 


Gissa var den välkamoflerade Basse är. Han finns faktiskt mitt i bilden om man tittar riktigt noga, om inte annats så syns en del av flärphalsbandet.

 

Jobbade mera, enligt matte är det tur att jag är en stjärna på att hitta de Rödgula för de är väl dolda bland alla löv nu.

 

Så ska INTE belöningen dröja i flera dagar!! Basse försökte att ta fram osttuben när inte matte var tillräckligt snabb.

 

Vi fick till slut. Fast det var nog bara för att Basse försökte hämta osten på egen tass. Ska skicka matte på kurs i att bli snabbare,

 

Jobbade mer, var på ställen i kärret där vi inte var förra gången och det var lönande. Hittade mer än vad matte trodde att det skulle bli.

 

Så kallad skrytbild. Korgen blev faktiskt halvfull och eftersom vi hittade så mycket så kom vi aldrig till den där nya skogen. Det får bli antingen efter Tråkveckan eller nästa år.

Åkte hem och sov medan matte tog hand om svampen.

Gick på vanlig tråkig eftermiddagsrunda.

I morgon har vi visst ett uppdrag att utföra, det är mycket som ska hinnas med innan det blir Tråkvecka och vi inte kan vara i de stora skogarna.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards