wilmablogghund

Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 11 oktober 2020 18:10

Vanliga morgonrutinen med en ensam morgonrunda och sen passa dörren i flera veckor innan matte ansåg att det var dags att åka.

 

Hm detta stämmer inte. Ingen Basse som väntar på mej. Var är han??

 

Ingen fara han kom självklart. Vi får absolut inte missa en massa skoj umgänge.

 

Lekte självklart en massa, bäst att passa på.

 

Matte hittade en boll. Bra denna har jag inte lekt med så ge hit den omgående!

 

Väldigt skoj boll, den här tänkte jag ha massor med skoj med.

 

Bara det att Basse var självklart av samma åsikt och lyckades sno den. Men en snygg tackling så var den i min ägo igen.

 

Äsch, strunt i bollen för nu kommer lilla Pudel Bella så jag tänker faktiskt umgås med henne.

 

Strax efter kom Ricki också. Bra vi skulle inte bli ensamma i dag heller.

 

Winne och Tryfflan har vi inte träffat på länge. Mycket trevligt.

 

Vi lekte och minglade runt. Märkligt att det inte kom flera hundar fast det var fint väder.

 

Men titta! En ny kompis en Berner sennenkille som vi inte har träffat förut. Mycket trevlig var han och han gillade vårt umgånge också.

 

Leka med Basse och Tryfflan det var superskoj. Han fann sej tillrätta på en gång och förstod hur skoj vi har det på våra träffar.

 

Basse har dolda talanger, han kan minsann få en Bernerhane att flyga. Fast det var en del i nån skoj lek som de lekte.

 

Så kom Herman Tax, väldigt länge sen vi träffade honom. Mycket trevligt att ses igen.

 

Men titta! Herman har minsann fått en lillebror en liten valp som bara är fyra månader.

 

Jag gjorde som jag brukar, satte mej och lät honom kolla in mej medan jag låtsades som om han inte fanns, Han kom omgående på att jag var okej så sen umgicks vi.

 

Lille Valp han bestämde sej för att Basse det var minsann hans stora idol. De lekte en del tillsammans och blev väldigt bra kompisar.

Men sen skulle alla hundar till sina olika hemma igen. Jag såg till att Basse stannade med sin husse.

 

På väg hem så var jag och kollade Svarta trumpetsvamparna, de har knappt växt nånting. Fortfarande väldigt små så det tar nog tid innan de blir vuxna.

 

Eftermiddagsrunda och matte ställer korkad fråga. Vill jag leka med min boll? Behöver hon inte fråga om det var länge sen jag lekte med den.

 

Hade massor med skoj med den ett bra tag. Bäst att passa på för vem vet när jag får leka med den igen?

 

Kastade runt med den och grejade mycket. Gick en tråkrunda sen, hände inget av värde.

I morgon är det första dagen på eländiga Tråkveckan. Men vi är Flocken så nåt skoj ska vi säkert kunna hitta på fast vi inte kan vara i våra bra stora skogar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards