wilmablogghund

Alla inlägg den 16 oktober 2020

Av Wilma Border collie - 16 oktober 2020 18:08

Hoppet är det sista som lämnar hunden så i morse tänkte jag att det nog ändrat sej under natten. Jag skulle säkert få hämta Basse som vanligt.

Men inte det inte. Nädå vanlig trist ensam morgonrunda.

När jag varit hemma ett tag skulle jag till skogen en stund. Matte kom på att det var länge sen jag var i Stinkande skogen och där är det garanterat jaktbefriat.

 

Undrar om det hänt nåt sen sist? Matte tittade efter Svart trumpetsvamp men den hade inte visat sej där. Vissa år finns det massor.

 

Fanns lite Trattkantareller men de var få och små så de får stå kvar i skogen. Enligt matte kan vi säkert plocka större i nästa vecka när de bra skogarna är åtkomliga igen.

 

Hm, undrar om jag ska............satte mej och funderade på det som jag ansåg vara en mycket bra plan.

 

Nu har jag planerat färdigt och tänker gå. Att matte pratade om ett annat håll det hörde jag inte. Jag smög först och sen ökade jag takten. Kan mina skogar och visste precis vad jag skulle ta för väg.

 

Titta!! Jag hittade precis enligt min plan Basse! Han kom och mötte för han visste att jag var nära. Försök inte lura oss eller hålla oss åtskilda vi vet minsann hur vi ska få tag på varandra.

 

Vi behöver godis eller egentligen belöning eftersom vi hittade varandra, ge hit nåt nu!! Vi fick men samtidigt så ringde minsann Skvallerbyttematte till Bassehusse och meddelade att Basse var med mej i skogen. Ursäkta men vi hundar behöver faktiskt också privatliv!

 

Vi bestämde att vi skulle ta en runda i skogen hemma hos Basse. Var ganska länge sen vi gjorde nåt i den delen av skogen.

 

Blev hur bra som helst detta, vi lekte och kollade en massa viktiga hundsaker. För övrigt så ska vi alltid umgås livet är mycket roligare när man är flera.

  Så hittade vi ett träd som blommade också, städade mycket noga. Inga blommor ska lämnas kvar och ingen annan ska hitta dom heller. Vi brukar försöka hålla våra blommande träd hemliga.

  

Vet inte vad Basse sysslar med. Han trodde tydligen att det kunde finnas vid rötterna också men det gör det aldrig. Jag snodde de sista resterna medan han var upptagen.

 

Fortsatte att kolla skogen. Lekte mer och så diskuterade vi en massa viktiga saker också. Men vad stannar mellan mej och Basse. Vi har mycket att prata om som inte människor ska bry sej om.

 

Ute på en av stigarna igen och nu har vi bråttom för vi vet att det är mer bra saker på gång.

 

Vi hittade minsann Dalmatiner Tilly och Ricki. Mycket trevligt med fler kompisar.

 

Jag lekte en del med Ricki, mycket skoj.

 

Stackars Tilly hon sitter i Hormonhäxefängelset så hon var inte på samma lekhumör som hon brukar vara. Fast vi hade väldigt trevligt ett tag innan de gick vidare.

 

Kollade ett annat ställe där det brukar växa Svart trumpetsvamp. Var alldeles dött och övergivet där också.

Inget bra år för dom i år, men på måndag ska vi åka till en bra skog där det fanns små innan Tråkveckan började.

 

Äsch vaddå Basse gå hem till sej? Vi hann leka lite mer medan människorna pratade tråk. Sen började Bassehusse muta med godis. Sånt kan vi inte motstå, jag fick och stackars Basse han belv fånge hos sin husse.

 

Jaha Basse är fånge i sitt hus och jag ska vidare. Men det blev faktiskt väldigt bra, bara för att jag fattade det bra beslutet i skogen så slapp jag dra runt ensam och Basse fick också sällskap alltså precis som det ska vara.

I morgon är det äntligen lördag igen, då ska jag minsann leka, mingla och ha en massa skoj. Hoppas det kommer många kompisar som vill umgås då.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards