wilmablogghund

Alla inlägg den 25 januari 2021

Av Wilma Border collie - 25 januari 2021 18:01

Tidigt i morse innan min morgonrunda så hörde jag att matte pratade i telefonen. Uppfattade att det var nåt om Basse.

Sen när jag skulle ut så tänkte jag gå och hämta honom.

Nä sa matte, Basse kommer sen. Blev alltså en sån där trist runda igen.

Gick hem, väntade på Basses ankomst.

Hörde att hon pratade i telefonen igen, lyssnade inte så noga. Var säkert bara tråkprat eller så var Basse på gång.

 

Blääää, mitt hundliv är eländigt. Blev ändrade planer, ingen Basse idag han skulle hänga med sin husse. Ensam och övergiven ska jag försöka hitta på nåt.

Träffade en människa jag känner, lite ljus i tillvaron i alla fall.

 

Men titta! Hittade både Inez och Mikko. Mycket trevligt med lite sällskap en stund.

 

Inez skulle åt nåt håll men jag och Mikko fick faktiskt sällskap. Bra för ingen av oss ville vara ensamma.

 

Bestämde att skidbacken kunde vara en bra lekplats. Vi hade inte tid att vänta på de långsamma tvåbeningarna.

 

Vi sprang en massa och lekte. Livet är mycket roligare när man är minst två. Tyvärr var alla bra snöberg borta. De hade blivit platt snö till alla som ska åka skidor där. Hade varit bättre om de varit kvar för trevliga Hunden på täppan lekar.

 

Mikko han kollade där människorna grillar. Enligt honom doftade det utsökt men ingen hade lämnat minsta lilla korvsmula kvar.

 

Hittade märkliga prylar. Ska tydligen vara nån slags nät. Insåg att de inte gick att leka med så de var ointressanta.

 

Långt där borta kommer Inez och Ricki, inte nån av deras människor inom synhåll. Vi hälsade på dom, men de försvann ganska snabbt igen.

 

Tröttnade på skidbacken efter lek och snörullningar.Nu ska vi göra nåt annat.

 

Skulle gå den här stigen vilket inte var alldeles enkelt eftersom den var skridskobana.

 

Mikko hade i alla fall skoj med en pinne och människorna letade efter ställen där det gick att gå. Var visst svårt även med såna där dubbkängor.

 

Jaha där kom Ricki och Inez igen, men nu var människorna alldeles nära.

 

Dom hade hittat Nala i skogen också. Bra nu blir vi en flock och kan säkert ha en massa skoj.

 

Så flockbus är alltid skoj. Desto fler hundar desto roligare blir det.

 

Mikko han provade att kasta Nala i backen. Gick bra, men hon var uppe lika fort igen och sen brottades dom.

 

Jag körde en Pinnkamp med Ricki. Tyvärr en sån där usel pinne så det blev oavgjort.

 

Förklarade framgångsrikt för Nalas matte att vi behövde nåt att äta. Gick åt massor med energi, vi fick gott godis.

 

Egentligen skulle jag och Mikko ha gått efter sjön men där var så halt att det gick inte att gå. Vi hängde med tillbaka till skidbacken istället.

 

Bra val för vi hade massor med skoj. Flockbrottningar, flockspring och annat skoj. Mer lek till alla hundar.

 

Kast med Springer spaniel är en skoj lek. Nala och Inez vann eftersom de utan problem fick Ricki i backen. Jo jag var också med ett par vändor och Ricki han gillar faktiskt leken i fall nu nån skulle tro att vi mobbar honom.

 

Förklarade igen att vi behövde mer energi eftersom vi hade en massa skoj kvar att utföra. Hade tur och fick mera.

 

Körde ett sista flockspring, blev ett ganska långt sånt eftersom människorna pratade om att gå hem. Fullkomligt onödigt enligt oss, vi kunde ha fortsatt mycket längre med allt skoj.

 

Har sagt hej då till alla kompisar. Insåg att det blev mycket bättre än vad jag trodde, inte alls ensam tråkrunda utan jag hade massor med skoj.

Somnade gott när jag kom hem och ute snöade det massor.

Gick på eftermiddagsrunda, snöade fortfarande mycket. Men jag hade tur och träffade några människor jag känner. Mycket trevligt eftersom jag är en väldigt ensam hund.

Såg att min bil flyttat på sej, tror den har flyttat in i operationssalen alltså Rottis Helgas garage.

I morgon är det nog Basse alldeles som vanligt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards