wilmablogghund

Alla inlägg den 2 januari 2021

Av Wilma Border collie - 2 januari 2021 17:53

Började dagen med en ensam morgonrunda. Men positivt jag såg Rocky på håll, tänk matte släpade inte iväg mej åt annat håll utan vi fick träffas. Han har varit förbjuden hela min fängelseperiod. Hade en del att prata om och min bak struntade han helt i.

Gick hem, funderade på hur jag skulle fördriva dagen medan alla kompisar skulle roa sej på hundträffen.

 

Kan detta verkligen vara sant? Eller är det så at jag sover och drömmer, jag är hemma hos Basse och det är lördag.

Såg inte till Basse, kändes lite märkligt. Var det nåt skunt på gång?

 

Ute på sjön där växer isen för det var nån minusgrad enligt matte. Struntar i sånt var mer intresserad av vad som skulle hända.

 

Hittade min boll som låg kvar sen jag var här sist. Lekte lite med den men så........

 

Men nju händer det nåt, det har kommit en bil. Ur den kom Inez.

 

Det är alldeles verkligt. Det är hundträff och flera kompisar har kommit. Jag är alltså släppt ur det eländiga fängelset, livet är som vanligt igen!!

Nu kommer det dessutom nån mer som vi ska möta.

 

Matte hade den goda smaken att gå och släppa ut Basse som var fånge i sitt hus.

 

Det är så här livet ska vara, en massa kompisar att leka med och mingla runt. Vi hade massor med långa och viktiga diskussioner också. Massor att avhandla eftersom jag inte varit här på så många evigheter.

 

Som detta kolla om Tillyhusse möjligen hade nåt att bjuda på. Vi behöver mycket energi för att orka med allt viktigt under en träff.

 

Så här ska det alltid se ut. En massa kompisar som minglar och leker. Vi hade så skoj.

 

Hittade frisbeen, eller jag snodde den från Sigge. Funderade på om jag skulle ligga och vakta den. Men då skulle jag missa massor med viktigt. Kan faktiskt låta andra låna den också.

 

Så kom Bassehusse ut. Bäst att hälsa och vara artiga hundar det brukar löna sej. Det gjorde det för vi fick godis allihopa.

 

Dessa underbara flockspring, de har jag verkligen saknat. Så svårt att göra sånt i fängelset.

 

Basse snodde frisbeen och ville bli jagad. Jag och Rozzo ställde självklart upp, för det första är frisbeen min och för det andra är jaktlekar väldigt skoj.

 

Bad Siggehusse om lite energipåfyllning och det fick vi. Väldigt bra att kunna gå runt hos olika människor och fylla på.

 

Blev massor med mer spring, lek och mingel. Precis som det borde vara varje dag.

 

Labrador Alice hon försökte stå på Berner Alice för att komma över nåt att äta. Är välkänt att ingen av oss får käk hemma så det är tur att vi kan tigga till oss på hundträffarna.

 

Äsch! Redan? Vi har ju nyss börjat och nu börjar kompisar försvinna igen. Undrar när människorna ska skaffa sej normal tidsuppfattning? De pratar om lång tid och vi hundar vet att det är max en kvart.

 

Jaha bara att inse att det är slut och över för idag. Basse skulle gå in med sin husse fast han tänkte hänga med mej och jag tänkte hänga med honom så det var lite rörigt en stund.

Åkte hem, käkade lite och somnade. Enligt matte så både jag snarkade och pratade i sömnen. Absolut inte, sånt pysslar inte jag med, hon hade säkert hallucinationer.

Men så skönt att veta att min fängelsetid är avslutad och jag kan leva precis som jag vill nu igen.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade Rottis Hlegas matte och umgicks en del med henne medan jag lyssnade på människornas tråkprat.

I morgon då får jag minsann träffa alla mina kompisar igen, alltså mer av allt skoj.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards