wilmablogghund

Alla inlägg den 6 januari 2021

Av Wilma Border collie - 6 januari 2021 17:40

Ensam morgonrunda i morse, men sen skulle det bli bra sa matte.

Gick hem och hade tråkigt, men sen så skulle jag ut. Hämta Jenna och åka på hundträff.

Satte mej i min bil för att hämta upp Jenna.

 

Detta är min bil Pelle Peugeot men när bilden togs hade en han massa andra namn som inte ska upprepas.

Startade rullade några meter sen sa batteriet upp sej. Död bil.

 

Som tur är så finns hjälpen nära. Rottis Helgas husse är världens bästa bilveterinär så med hjälp av startkablar återkom Pelle till livet medan jag och matte hämtade upp Jenna.

Men Pelle började låta på ett sätt som han inte ska göra. Slutade med att han hamnade hemma hos Rottis Helga för hennes husse ska kolla och operera honom. Människorna tror de vet vad felet är och enligt bilveterinären är det enkelt att fixa och byta.

Medan detta pågick så ringde de från hundträffen och frågade efter oss, vi var saknade.

 

Jaha bara ta Jenna och gå dit då för vi tänker minsann inte missa kompisar och allt skoj.

 

Titta! Eftersom det är kallt så tillverkar de mer konstsnö till mej i skidbacken. Tänk vad jag ska rulla och roa mej där. Jenna var måttligt intresserad när jag pratade om hur bra detta kommer att bli. Hoon har fortfarande inte förstått hur underbart det är med konstsnö. Får satsa mer på kurs i det ämnet framöver.

 

Strunt i den långsamma människan vi ser minsann alla kompisar och har bråttom. Ska inte missa mer än vi redan gjort.

 

Vi hittades här, bland alla som saknat oss. Skönt att det är några som gör det.

 

Hade massor att prata om, många har inte Jenna träffat på många evigheter.

 

Detta får inte heller missas. Rozzomatte tog fram en godispåse och sånt behövde vi verkligen.

 

Lekte och minglade ett tag. Varje gång vi passerade människorna hörde vi en massa tråkprat om bilar och märkliga historier om såna.

 

Rozzo funderade på att prova att åka fyrhjuling med Bassehusse. Fast det blev aldrig nåt åka idag.

 

Äsch redan! Blev inte så lång tid med alla kompisar på grund av bilstrulet. Basse har gått in och vi ska gå hem. korkat vi kunde ha Flockröjt mycket längre.

 

Jaha fångar och på väg hem igen. Gick en väg som vi inte har gått på länge. Trevligt för vi hade en hel del att kolla längs vägen.

 

Nästan hemma så träffade vi Rottis Helga som rastade sin husse. Mer prat om min sjuka bil, just då så fick batteriet nån hjärt lungräddning eftersom det hade varit tvärdött. Sen ska operationen i motorn ske, blir visst nåt byte av nåt som heter kamrem och vattenpump. Lär få klara mej utan att bli skjutsad till bra skogar tills deta är fixat. Men jag har mina hemmaskogar och kompisarna så det löser sej.

Lämnade Jenna, hem käkade lite och sov.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, tråkig sån för det var inga vi känner ute. Som vanligt väldigt ödsligt.

I morgon blir det säkert en bättre dag, får se vad som ska hittas på då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards