wilmablogghund

Alla inlägg den 1 januari 2021

Av Wilma Border collie - 1 januari 2021 17:47

Var ett väldigt liv ute i går. Jag var ute på ett par kortare svängar när det var tyst. Sen vid tolv bröt kriget ut tydligen, jag brydde mej inte. Höll mej nära matte som vaknade av det, tänkte att hon kanske skulle bli orolig. Den som inte gillar det är stentuffa Kleptoman Leya. Hon gömde sej under täcket hos matte.

Blev tyst så vi kunde sova resten av natten.

Trist ensam morgonrunda och alla uton jag och matte sov tydligen.

Sen skulle jag på en längre runda, hade varit trevligt att åka till nån skog men det var lite minusgrader och kom nåt blött så matte ville inte alls ut och halka med bilen.

 

Lika dött och övergivet nu. Inga hundar, inga människor ingenting nånstans. Tänkte att det blir nog bara tråk idag.

 

Trevligt matte hade tagit med en av mina bollar. Hade en massa skoj med den en stund. Det är roligare att leka med bollen än leta efter hanar.

 

Nä det är fortfarande alldeles dött. Flög alla människor och hundar i väg med nattens eländiga smällare?

 

Skulle gå och kolla lite vid sjön. Här hade tydligen människor "roat" sej med fyrverkerieländena, men de hade varit duktiga och stoppat det mesta i papperskorgen. På andra ställen jag hade passerat hade de inte varit lika duktiga.

 

I går då var det människor ute och simmade. Nu försökte isen vakna, syns ett isflak mitt ute på sjön.

 

Missade att inspektera bryggan i går, men i dag kunde jag göra det. Den var i alldeles utmärkt skick, precis som det ska vara.

Drack lite vatten, kan meddela att det var iskallt så jag doppade inte ens tassarna.

 

Var alldeles vindstilla så det var inte lätt att veta vad som är upp och ner.

 

Kollade en brygga till, var länge sen jag passerade denna. Viktiga saker detta med bryggor, men den var i perfekt skick den också.

 

Fortsatte efter sjön, länge sen jag gick här. Hade inte hänt nåt av värde under min frånvaro. Fanns en del spår efter hundar jag känner, men fortfarande var det alldeles övergivet.

 

Fattade ett beslut och matte följde med. Skidbacken och konstsnön ville jag till. Den där konstsnön är väldigt god att äta.

 

Alltså snörull i konstsnö det är grejer det. Skulle kunna ägna en hel dag åt att bara ligga och rulla i den. Det är alldeles underbart, mer sån till alla hundar.

 

Lite backe där så ligga på sidan och sakta glida neråt är också jätteskönt. Så här ska det alltid vara här anser jag.

 

Provade en av de andra snöfläckarna och upprepade alla rull. Tyvärr fanns det inget bra glid här eftersom det är platt. Men så tyckte jag att jag hörde nåt som verkade bra.

 

Matte trodde att jag hade span på en Ekorre för jag hade bråttom.

 

Ha! Där kom minsann Dalmatiner Tilly flygande. Perfekt jag som längtade efter kompisar.

 

Hon hade minsann Ricki, Inez och lille Fido med sej också. Underbart en hel flock med kompisar. Hundlivet blev helt plötsligt alldeles strålande bra.

 

Nu ska vi leka, ha sånt där riktigt skoj flocklekande nu när vi är många.

 

Kast med Ricki är skoj. Han kom inte till skada, det bara ingår i våra lekar att slänga honom i backen. För övrigt så var vi i backen allihopa i bland. Blir så när vi har roligt.

 

Helt plötsligt så fanns det en massa godis på backen. Utmärkt för vi behövde fylla på energi, går åt massor när vi har skoj.

 

Lekte mer, jag var domare i en match mellan Ricki, Tilly och Inez. Tikarna vann enkelt.

 

Hade en massa mer roliga lekar i snön. Bäst att passa på för vem vet när det kan tillverka mer till behövande hundar.

Människorna pratar om att den tillverkas för att människor ska åka skidor på den. De har fel, den tillverkas för att alla hundar ska kunna roa sej. Hoppas det blir kallt så de kan ordna de stora snöbergen till oss också.

 

Men allt skoj har ett slut, jag har sagt hej då till alla kompisar och ska gå hem. Fast jag var väldigt nöjd eftersom jag både fick sällskap och kunde leka en massa roliga lekar.

På väg hem så träffade jag min allra bästa godisutdelare så jag fick utsökt välbehövligt godis.

Gick hem, käkade lite och somnade mycket nöjd med förmiddagen.

Trist eftermiddagsrunda, var dött överallt typ bara jag och matte ute nu igen.

I morgon är det lördag, då ska en massa kompisar träffas och leka, mingla och säkert göra en massa skoj. Jag lär knappast ha sån tur att jag får komma. Den där fångvaktaren har i alla fall inte sagt att jag får det. Blir säkert en tråklördag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards