wilmablogghund

Alla inlägg den 18 januari 2021

Av Wilma Border collie - 18 januari 2021 18:00

Började med en ensam morgonrunda. Jag skulle alltså ha lyssnat bättre på nåt telefonsamtal igår kväll. Var orolig för att jag skulle drabbas av en sån där trist ensam dag.

 

Ut för längre runda, tror det blir bra för detta är vägen till Basse. Hoppas jag ska hämta honom nu.

 

Jodå, jag hade tur för Basse släpptes ut och skulle hänga med mej. Ordning i tillvaron igen alltså.

 

Det doftar faktiskt godis här. Vi letade och letade men det fanns inget. Troligen bara spår efter nåt som nån hade tappat i går. Lekte en del innan vi skulle gå vidare.

 

Nu ska vi gå och hitta på nåt mer att greja med. Hade inga direkta planer på vad vi skulle göra.

 

Basse kom i alla fall ihåg att klättra upp på den gamla stockarna brukar ge godis.

 

Men så här går det när inte osten kommer fram på en tiondels sekund. Fast vi fick ost trots att vi båda var på marken i stället för stockarna.

 

Bestämde att vi skulle kolla skidbacken och all underbar konstsnö. Kolla här vilka perfekta snöberg de gjort till behövande hundar.

 

Nu ska vi leka Hunden på täppan. Basse ska inte tro at han har en chans att komma upp, jag äger snöberget.

 

Det är mitt snöberg och nu ska du knuffas ner igen. Detta är en superskoj lek som är allra bäst att leka på såna här ställen.

 

Jag vann flera gånger, men här blev det lite tokigt. Konstsnö kan vara väldigt hal och jag tappade greppet och halkade nar. Basse påstod att han vann, men det gjorde han inte eftersom han inte var på toppen. Dessutom försökte han brotta ner mej.

 

Kollade en massa mera. Käkade en massa god snö, lekte och grejade med annat viktigt.

 

Ja, ja en del drabbas av storhetsvansinne. Basse trodde att vi skulle leka hunden på täppan här, Jag hade andra åsikter alldeles för högt och brant och matte förbjöd oss.

 

Kollade lite i skogen vid skidbacken. Tänkte att det kanske skulle kunna finnas nåt spännande där.

 

Helt plötsligt kom Inez och Ricki rusande från ingenstans. Lekte en del med dom i väntan på att deras människor skulle komma.

 

Intressant de hade en ny hund med sej som vi inte träffat. Alltid trevligt med nya bekantskaper.

 

Kollade om Inezmatte hade nåt godis till oss. Det fanns, bra eftersom vi behövde energi så vi kunde utföra mer viktiga hundsaker.

 

Kollade så inte människorna försökte slå ihjäl sej när de skulle ta sej ner bland alla snöberg. Vi fyrbensdrivna har inga bekymmer värre med ostadiga tvåbeningar men alla stod på benen.

 

Lekte lite mer, bäst att passa på när vi var flera.

 

Men så blev Basse fånge för han skulle inte springa efter de andra som skulle vidare. Vägen är hal och det kan komma bilar så där är det förbjudet för mej och Basse att vara på fria tassar.

 

Kollade av mer av snötillverkningen och träffade ett par människor vi känner också. Tyvärr ska alla trevliga snöberg plattas ut, vore bra om det fanns nåt till oss att leka på.

 

Jaha dags att gå hem då. Fast vi hade haft en massa skoj.

Hemma så käkade vi lunch och somnade ett tag.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade Jennamatte som tyvärr hade glömt Jenna hemma. Men vi hörde att i morgon då är vi minsann Flocken då ska vi röja massor så där som bara vi kan. Sen har vi visst annat att greja med också, har hört nåt om en dag med tassarna fulla så den blir säkert strålande bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards