wilmablogghund

Alla inlägg den 3 januari 2021

Av Wilma Border collie - 3 januari 2021 17:54

Började dagen med sån där trist ensam morgonrunda. Var bara jag och matte ute, alldeles dött överallt.

Gick hem, bestämde mej för att passa dörren. Tänkte att den förvirrade kanske glömt att det är söndag och jag var lovad att få träffa kompisar igen. Har massor att ta igen efter tiden i Hormonhäxefängelset.

 

Hon kom ihåg löftet och jag hamnade hos Basse. Men var är han?

 

Lekte lite med min frisbee, men sånt är alltid roligare när man är flera.

 

Bra, matte släppte ut Basse. Vi har inte setts sen i går och det är faktiskt många evigheter sen. Nu ska vi ha en massa skoj.

 

Basse har precis viskat roliga saker i mitt öra. Men vad det stannar mellan honom och mej.

 

Men nu händer det grejer. Kom flera bilar på en gång. Alltså skulle vi bli ett gäng idag också.

 

Gungun, Inez, Fido och Berner sennen Alice. Det här blir bra det, kanske kommer det fler också.

 

Började med en del viktiga diskussioner. Måste vara överens om vad vi ska göra och så hade vi som vanligt mycket att prata om vad som hade hänt sen sist. Mycket prat blev det.

 

Blev en massa lek och vi fick Inezmatte att kasta frisbee till oss. Bra för det blev mycket skoj flockspring efter den bland annat.

 

Bassehusse kom ut och han brukar alltid ha nåt gott att bjuda på. Jodå vi fick, perfekt eftersom vi behöver energi för att orka roa oss ordentligt.

 

Jag hittade en annan frisbee och retade Basse. Mycket skoj lek detta för han tror alltid att han ska kunna ta den. Blir roliga jaktlekar och jag vann.

 

Nu kommer Mezzo också. Trevligt för vi var inte så många hundar idag. Jag har inte fått träffa honom under tiden i fängelset, men nu är det okej. För övrigt bestämde han att Berner Alice nog var hans stora kärlek för dagen.

 

Mezzo och Fido fann varandra och hade massor med skoj. De är nästan i samma storlek dessutom.

 

Aha, Inezmatte har nåt att bjuda på. Bäst att hålla sej framme så det kanske kan bli nån liten smakbit i alla fall.

 

Lekte mera, bäst att passa på nu när vi har chansen. Ingen av oss litar på att inte människorna hittar på dumheter så det tar många månader mellan sånt här skoj.

 

Äsch! Som vanligt gick tiden för fort, alla kompisar ska hem. Men jag och Basse röjde en liten stund till. Vi kan aldrig leka för mycket.

 

Dumheter! Vadå, släppa in Basse? Vi var faktiskt inte alls överens med matte om att det var dags. Men tyvärr vann hon över oss. Fast vi hörde att i morgon då ska jag hämta Basse precis som vanligt.

Hem käkade lite och somnade.

När jag vaknade så pratade matte om att redan nu så har jag svamphundselever bokade till hösten. Hoppas tiden går snabbt tills dess. I år har matte hållit på med svamphundar i 15 år och haft kurser för blivande såna i 10 år.

Tråkrunda på eftermiddagen.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon händer det. Vi är Flocken för första gången på massor av evigheter. Jenna har vårdat sjuka människor och sen eländiga påhittet med semester. Så gissa om vi tänker röja loss i morgon, har massor att ta igen. Blir säkert en toppendag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards