wilmablogghund

Alla inlägg den 4 januari 2021

Av Wilma Border collie - 4 januari 2021 17:53

I morse var det precis som det ska vara. Jag fick åka och hämta Basse verkligen på tiden för det har jag inte gjort sen förra året.

Så trevligt att äntligen kunna morgonbusa ordentligt innan vi åkte hem till mej. Käkade frukost och funderade en del på om ryktet om dagen verkligen stämde.

När det var dags för den längre rundan användes min bil och tänk vi fick hämta Jenna!!!!!!! Eftersom hon varit upptagen med en massa vårda människor, ha semester och såna dumheter var det många år sen vi sågs. Egentligen så skulle vi ha åkt till en av våra bra lekplatser, men det försökte både snöa och regna och var halt så de små krokiga vägarna gick bort. Hörde nåt om att inte halka i diken.

 

Vi åkte hem till Basse istället. Nu ska vi ta igen allt som vi missat under alla år vi inte setts. Lika bra att köra igång direkt.

 

Nu så........detta blev en alldeles underbar rejäl flockbrottning. Tyvärr blev bilderna på brottningen bara sudd, men vi hade så skoj.

 

Jenna berättade nåt som Basse fick väldigt roligt åt. Jag missade vad det var eftersom hon viskade i hans öra.

 

Fortsatte med massor av lek. Så här ska det alltid vara, vi ska ha massor med skoj.

 

Basse hittade en frisbee och sen var det jakt. Fort gick det och lång blev den. Basse tänkte inte släppa och Jenna var övertygad om att hon skulle ha den.

 

Jenna vann, men hon fick kämpa länge innan den blev hennes.

 

Jag hittade den lilla Pipflodhästen. Bestämde att den var min, bara min.

 

Vet faktiskt inte riktigt vad de gör här. Men troligen nån del av en rolig lek.

 

Nädu Basse, pipgrejen är min. Den kan du glömma!! Gå och lek med Jenna istället.

 

Tycket att den passar alldeles ypperligt i min mun. Hade inte en tanke på att släppa den, det jag hittar tillhör mej.

 

Jenna retade Basse med apportbocken. Såg att det blev en massa jakt, men vet inte vem som vann.

 

Tog med Jenna in i skogsdungen. Tänkte att det kanske fanns en massa utsökt rostbiff där idag också. Gjorde det inte, var alldeles tomt. Enligt matte fanns den sist bara för att det var nyårsafton.

 

Men trösten var nära. Pinnkamper har det inte varit på många år så det var viktigt. Blev många kamper och alla oavgjorde eftersom pinneländena inte höll.

 

När det varit en massa skoj länge så går det faktiskt alldels utmärkt att fortsätta liggande. Vore hemskt att missa en massa lek. Jag kollade på dom men var upptagen med pipflodhästen.

 

Men nu händer det nåt. Det här blir trevligt.

 

Ricki kom springade alldeles på egen tass. Inga människor synliga nånstans. Han och Jenna har inte setts på flera år så de blev lika glada båda två.

 

Vi hade massor med skoj tillsammans med honom. Bäst att leka när vi har tillfälle.

 

Efter en stund så kom Dalmatiner Tilly, Inez (som aldrig fastnade på bild) och deras människor, Vi umgicks en stund, Jenna och Tilly hade en massa att prata om. Sen skulle de vidare på sin vanliga runda.

 

Äsch! Vattnet i skålarna hade frusit och vi var törstiga,. Men som de smarta tikar vi är så löste vi det genom att käka lite is istället.

 

Förklarade för Jenna att kampgrejen den är minsann min. Ännu mera min eftersom Basse lyckats sno flodhästen.

 

Ge hit det som tillhör mej! Jag jagade honom mycket och länge. Men nånstans under jakten så lyckades Basse gömma den. Ja, ja jag lär nog hitta den igen framöver.

 

Jaha där åkte han i backen som straff för att han gömde leksaken. Men ungefär nu påstod matte att vi hade röjt ett par timmar och det var dags att åka hem igen. Hörde nåt om att frysa. Om hon hade rört sej lika mycket som vi gjorde hade hon hållit värmen.

Skjutsade hem Jenna och när vi kom hem så käkade vi lite och somnade. Tänk så alldeles underbart att vi äntligen var samlad Flock igen. Så här ska det vara.

När det var dags för eftermiddagsrunda så hämtade vi Jenna. Gick en tråksväng, men vad gjorde det vi var Flocken.

I morgon är det jag och Basse, men Jenna kommer igen på onsdag då ska vi ha ännu mer skoj.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards