wilmablogghund

Alla inlägg den 17 januari 2021

Av Wilma Border collie - 17 januari 2021 18:02

Började dagen med en ensam trist morgonrunda, sen passade jag dörren i många evigheter innan matte kom på att det var dags att gå.

 

Hej då långsamma människa, vi ses sen. Jag hade liksom sett att det redan hade kommit hundar och tänkte inte missa en enda sekund.

 

Alla tre nya valparna hade kommit. Bestämde att jag kunde underhålla dom en stund, gillar valpar.

 

Rex och Diva hade en skoj leksak med sej. Den skulle jag prova och lilla Ingrid trodde att hopn skulle ha den. Nä, nä jag tänkte minsann utvärdera den ordentligt innan nån annan kanske eventuellt skulle få låna den.

 

Min, bara min. Alltså en mindre variant av den där bra stora kampgrejen som ligger översnöad nånstans.

 

Men så struntade jag i den. För på vägen kom minsann Basse.

 

Verkligen på tiden att vi fick träffas igen, har inte setts sen i går och det var väldigt länge sen det.

 

Blev en massa lek med valparna. Rex och Diva som tyckte att allt var läskigt igår hade helt glömt alla såna tankar.

 

Bassehusse kom så vi presenterade honom för valparna. Viktig hundkunskap att veta att utan honom skulle vi inte kunna ha så skoj som vi har på helgerna.

 

Basse hittade nya leksaken och eftersom han gillar att bli jagad så retade han Ingrid och visade vad han hade. Jakt blev det men Basse var alldeles för snabb för en valp som inte riktigt har ordning på benen. Fast de hade skoj.

 

Kom ett helt gäng med hundar i dag också. Perfekt vi hade massor med skoj och många viktiga samtal.

 

Jag, Berner Alice och Rozzo kollade om Fidomatte möjligen hade nåt gott att bjuda på. Det hade hon. Hörde hur människorna pratade om att vi visst får mat hemma. De är mytomaner hela högen för vi vet att vi sällan eller aldrig får nåt. De gånger vi möjligen får så är det alldeles för lite.

 

Dvärgschnauzer Charlie kom, det var länge sen sist. Mycket trevligt att träffa honom igen. Han och Fido hade en massa skoj tillsammans.

 

Massor med skoj flockspring också. Valparna hängde med på allt. Bra att vi som är vana kan lära dom en massa viktigt. De uppskattar allt vi lär dom.

 

Tilly och Mikko de hade nån kamp. Jag hade dålig kollefterosm jag var upptagen med annat viktigt men tror att Tilly vann.

 

Snälla Berner Alicematte ge oss nåt. Vi behöver fylla på energi och vi är hungriga och vet att du brukar ha gott godis.

Finns faktiskt människor som förstår våra behov så vi fick och kunde fortsätta med alla viktiga hundsaker.

 

Vet inte riktigt vad Basse och Charlie gjorde men Rozzo och Tilly tog på sej polisrollen. Fast det var som vanligt ingen fara. Bara en massa skoj lek.

 

I går en valp som först tyckte att allt var lagom läskibgt och konstigt, idag en valp som springer och tycker att hundträff det är minsann superskoj. Alltså precis som det ska vara.

 

Sen inträffade det där otrevliga igen. Alla hundar släpades mer eller mindre motvilligt till sina bilar. Jag och Basse hade ett samtal om hur vi ska få ordning på människornas snedvridna tidsuppfattning. Faktiskt så börjar vi ha en plan, ska ta ett snack med fler hundar nästa helg.

 

Ett allra sista lekryck för Basse ska gå in och jag ska gå hem. Fullkomligt onödigt, men hörde att vises i morgon. Men det är många evigheter tills i morgon.

Gick hem och sov.

Ut på eftermiddagsrunda, träffade Bassehusse och i bilen satt Basse och ropade på mej. Inte fick vi umgås inte, nä fick bara höra att jag ska hämta honom i morgonbitti. Dumheter, vi hade inte setts på flera timmar och hade faktiskt behövt umgås.

Får se vad vi hittar på i morgon, nåt blir det och det berättar jag om då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards