wilmablogghund

Alla inlägg den 23 januari 2021

Av Wilma Border collie - 23 januari 2021 18:01

Så blev det äntligen lördag igen. Vad människor än påstår så inträffar de alldeles för sällan, går många månader mellan varje helg.

Efter den trista ensamma morgonrundan passade jag, helt enligt mina rutiner, dörren tills det var dags att gå.

 

På väg och jag funderade på om den här stackars övergivna hunden ville hänga med och ha skoj. Den har stått och haft trist i det här hörnet väldigt länge. Frågade men fick inget svar så den ville tydligen inte med.

Insåg att de där skridskobanorna de hade dött av regnet och blåsten igår, Mycket bra för det underlättar tillvaron.

 

Nu så..............men var är alla? Såg inte ens Basse, var alldeles övergivet.

 

Men bakom svansen på mej hände det minsann saker. Där kom både valparna Rex och Diva plus Basse. Perfekt ordning i tillvaron nu ska vi ha en massa skoj.

 

Eftersom snön dött så hittade vi en massa leksaker som varit gömda under den. Bäst att leka med dom medan de syns.

 

Kampgrejen var länge sen sist men Basse lyckades rota fram den. Bra för den brukar vi ha mycket skoj med.

 

Så kom Labrador Alice. Rex och Diva har lärt sej att hälsa på de som kommer. Tänk förra lördagen när de tyckte allt var läskigt nu uppför de sej som om de varit på hundträffar hela livet.

 

Kom fler och fler. Alltså massor med lek och viktiga samtal. Så här ska livet alltid vara.

 

Som här vi har haft en mycket viktig gruppdiskussion om en massa hundsaker. Alltså sånt som människorna överhuvudtaget inte ska bry sej om. De pratade för övrigt som vanligt en massa tråk, inget att lyssna på .

 

Hittade en av mina frisbee. Länge sen jag lekte med den här så jag använde den en stund. Bäst att passa på ifall snön gömmer grejerna igen.

 

Sigge hittade en boll och försökte med en ny variant av Hunden på täppan. Han låg i en snöhög med den och Mikko han gjorde allt för att komma över bollen. På nåt sätt så lyckades Mikko komma över den. Men jag såg att Sigge tog tillbaka den sen.

 

Kan väl hända att Sigge hade den, men nu är den min! Mycket skoj lek att lura saker av de andra. Roade mej med den en stund.

 

Så kom Rex Storpudelvalpen som jag och Basse träffade för ett par veckor sen. Han behöver träffa andra hundar. Oss kände han igen och sen blev han snabbt en del av våran stora flock.

 

Upptäckte att hans människovalpar minsann hade godis. Bra för vi var hungriga och gott godis var det.

 

Basse han försökte kampa med leksaken och Rexmatte. Tror Basse vann men jag hade inte riktig koll eftersom det gäller att hinna med så mycket som möjligt.

 

Kasta du, vi är redo nu ska det bli springa av. Blev oavgjort mellan Basse, Mikko och mej eftersom det knappt går att greppa den här bollen. Men skoj flockspring.

 

Fortsatte att lek och ha skoj. Vi insåg att det började ta slut igen. Flera hundar hade släpats iväg av sina människor och sånt innebär att den där kvarten har gått.

 

Lite mer sista lek innan det var dags att sluta. Matte påstår att vi varit där i nästan två timmar men hon ljuger och saknar tidsuppfattning. Det var max en kvart.

Släppte in Basse och gick hemåt. Solen sken och överallt kvittrade det fåglar som om det var värsta våren ute.

Käkade lunch och somnade.

Vkanade av att matte pratade i telefonen. Nu har sakerna kommit till min bil så i veckan ska Rottis Helgas husse operera den. Ska bli skönt sen att kunna åka till bra skogar och andra trevliga ställen.

Gick på eftermiddagsrunda, ganska trist sån men träffade i alla fall ett par människor jag känner.

I morgon då ska jag röja med kompisar igen, blir säkert en utmärkt söndag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards