wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 november 2020

Flockröj

Av Wilma Border collie - 30 november 2020 17:56

Mycket bra måndag.

Fick åka och hämta Basse i morse, blev alltså en massa trevligt morgonbus precis som det ska vara.

Hem för att käka frukost och vila lite.

Sen hade vi sån tur att Jenna skulle med. Alltså när vi är Flocken då är livet som allra bäst.

 

Nu så, nu ska vi röja loss så där som bara vi kan. Här är det perfekt lekplats för oss.

 

Efter att ha rusat runt en massa så hade vi en diskussion om vad vi skulle hitta på. Måste vara överens om vad vi ska göra.

 

Vänta ni, om jag ligger så här så tror de andra två att jag inte planerar nånting. Världens oskydligaste Border collie.

 

Blev en del kasta Basse i backen och sen snörullade vi honom. Jätteskoj lek och det tycker faktiskt Basse också, Alltså leker vi den ganska mycket.


  Basse och Jenna försöker inte ha ihjäl varandra, de har bara en massa skoj.


 

Efter att ha lekt och röjt en massa mer plus lyssnat på mattes märkliga ord om att ta bilder med mobilen,( nytt batteri till kameran är på väg) så hittade vi godis. En massa harpluttar, såna är godis och vi behövde en massa mer energi.

 

Vidare in i skogen. Vi kollade en massa viktiga hundsaker och matte letade efter Håris. Brukar visst vara lätt att hitta sån här.

 

Så här ser sån ut, gammal bild sen förra året. Nu fanns det inte nån alls.

 

Jag studerade sjön. Alldeles stilla var den och matte pratade om att även novembersjöar är vackra.

 

Nu håller isen på och vaknar på den. Då borde de andra två inse att det är slut på badsäsongen. Vore bra om det kunde bli tjock is i vinter för det är himla skoj att kunna isrejsa när man är en flock. I vintras var det ingen is så Basse har aldrig fått prova.

 

Medan jag studerade sjön så pågick det en Pinnkamp. Eller en jag såg att det var flera och alla blev oavgjorde eftersom pinnarna inte höll. Borde gå att reklamera pinnar med usel kvalitet.

 

Strunt i usla pinnar vi röjer lite mer. Bäst att passa på för vi vet aldrig när vi får chansen igen.

 

Provade nåt nytt. Blöt näver är faktiskt gott och mättande, hemma är som alla vet tillgången på käk urusel så det gäller att äta när jag har chansen.

 

Jenna och Basse provade när jag var klar och höll med, fuktig näver är gott och mättande.

 

Tillbaka ute på stora ängen, vi vet att det drar i hop sej till slut på det roliga så nu gäller det att passa på.

 

Detta kallas enligt matte för hundröra. Vi kallar det för Flocken som har väldigt skoj vi. Så här ska vi alltid ha det, en massa spring, brottning och annat trevligt.

 

Insåg att det var sista chansen så vi körde ett ordentligt flockspring också. Mycket riktigt så hamnade vi i fångenskap sen, nåt om dags att åka hem igen. Vi hade röjt länge.

Var ganska skönt att komma hem. Både jag och Basse sov gott ett tag.

Sen var det dags för eftermiddagsrunda. Hade tur så Jenna skulle med, alltid trevligare att vara samlad Flock. Som vanligt dött och övergivet ute men vi hittade spår efter en del hundar vi känner.

I morgon är det bara jag och Basse, men nåt ska vi nog kunna fördriva tiden med.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards