wilmablogghund

Alla inlägg den 15 november 2020

Av Wilma Border collie - 15 november 2020 18:04

I går fick ju jag och Basse nya koppel som ska vara bra i mörker.

 

Kolla!! Sista kissrundan och kopplet syns hur bra som helst. Perfekt när jag och Basse rör oss ute i mörker vi kommer att synas väldigt bra. Mycket bra tillverkning av Bassehusse.

Så blev det idag med den vanliga evighetsväntan och passandet av dörren innan matte behagade anse att det var dags.

 

Titta där står Basse och väntar på mej! Som vanligt var jag mycket efterlängtad.

 

Vi hade en massa viktigt att prata om. Hade inte setts sen i går och det är väldigt länge sen.

 

Där ligger våran, menar min, fotboll och vi har samma plan båda två.

 

Ja, ja han kan tro att han vann bollen. Jag har minsann en plan fast jag ser alldeles oskyldig ut.

 

Ha! En noga uträknad tackling senare så var bollen min! Basse har fortfarande inte kommit på hur jag utför dom och det är inget han behöver veta heller.

 

Ät Basse en dålig förlorare och tänker gräva ner sej eller? Nä han fick ett väldigt stort behov av att gräva efter Sork. Men Sork hade inga som helst planer på att bli uppgrävd så han misslyckades.

 

Medna han ägnade sej år misslyckade sorkjakter så hittade jag en boll till. Roade mej med den också.

 

Strunt i bollar och sorkar för den där bilen känner vi igen. Nu ska vi minsann agera mottagningskommitté.

 

Labrador Alice kom. Mycket trevligt för det var enda sen i går.

 

Mikko och lille Fido kom också. Trevligt men mindre trevligt var att det försökte falla svampvatten. Bäst att passa på att ha skoj innan det blir för mycket nedfall.

 

Blev en del lek och flockspring. Vi är väl medvetna om alla månader det dröjer innan det är lördag igen.

 

Snälla Bassehusse kan vi få nåt. Vi är så hungriga, får aldrig varken mat eller godis hemma. Vi fick så vi skulle orka en stund till. Bra med människor som begriper våra behov.

 

Kollade med Tillyhusse om han hade nåt och vi hade framgång där också, Nu började det handla om att ha energi till att läka skadorna från svampvattennedfallet.

 

En stund senare och nu är det så mycket nedfall att det är lika bra att sluta för idag. Alltså bara att vänta i många evigheter på att det blir lördag igen.

 

Matte körde en omväg hem. Nåt om att kolla nåt. Jodå i de där enorma vilthägnen så var Visenterna på humör och visade sej. De är faktiskt tre men den tredje ville inte vara med på bild utan gömde sej bakom de andra. Märkliga djur, tror inte att det är några som jag vill lära känna närmare.

 

Eftermiddagsrunda och nedfallet har upphört. Bollen är kastad och jag tänker roa mej en stund.

 

Lekte så mycket att jag blev alldeles suddig. Men skoj hade jag, fast det hade varit ännu bättre med nån hundkompis förstås.

 

Gick en tråkrunda, träffade i alla fall en människa jag känner. Får vara glad för det lilla.

I morgon då är vi Flocken och matte har en bra plan. Så det blir säkert en mycket bra dag. Den berättar jag om i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards