wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 november 2020

Lek och mingel

Av Wilma Border collie - 28 november 2020 18:06

Bra dag eftersom det är lördag.

När jag skulle ut för min ensamma morgonrunda så hade det snöat. Var alldels vitt överallt.

Sen vidtog den vanliga väntan i flera månader innan matte behagade anse att det var dags. När jag satt i min bil så fick jag vänta ännu mer eftersom snö och is skulle bort. Omständiga människor!!

 

Hm var är Basse? Ingen liftare efter vägen och inte satt han och väntade heller.

 

Ingen Basse nånstans men nu kommer Labrador Alice så jag får sällskap.

 

Ordningen återställd för samtidigt som Alice kom så kom Basse springade från Ossys gamla dagis. Bra för vi har inte setts sen i går och det var väldigt länge sen det.


 

Jag, Alice och Basse hade en viktig diskussion om vad vi skulle hitta på i väntan på att det skulle komma fler kompisar.

 

Bestämde oss för att leta reda på bollen och träna mer fotboll. Vi ska ju bli värsta bästa stjärnlaget.

 

Ungefär då kom Mikko och nej han biter inte huvudet av Alice även om det ser så ut. Bara början på nån brottning.

 

Träning pågår Sigge har kommit och nu ska vi köra en match. Den här bollen är superbra för den håller för hur mycket omild behandling som helst.

 

Trevligt ännu fler hundar. Vicki som vi inte träffat på ett tag och Dvärgschanuzer Mezzo. Mycket trevligt mingel blev det fast vi inte var så många hundar. 

 

Hörru Mikko jag behöver ha bollen. Vill du vara vänlig och släppa den? Det hade inte Mikko några som helst planer på

 

Jag är smart så självklart så lyckades jag få Mikko att släppa den. Basse trodde, men det kunde han glömma.

 

Fast jag lånade ut den till Sigge. Tänkte att han skulle ge den till sin husse.

 

Perfekt! Siggehusse kan minsann sparka i väg den långt så vi får springa ordentligt.

 

Men oj!! Siggehusse har tappat ett av sina ben!! Hur ska han nu kunna sparka den åt oss? Ingen fara han fick ett nytt på en gång så vi kunde fortsätta ha en massa skoj och träna.

 

Jag har vunnit den efter viss kamp och en massa flockspring. Tänker inte överge mitt byte.

 

Fast sen hade vi skoj ett tag till. Sen blev det som vanligt människorna påstod att det var dags att sluta. Vi hade faktiskt alldeles nyss börjat ha skoj, men det var bara att säja hej då till alla och åka hem igen.

Var hemma en stund sen skulle jag ut och åka.

Hamnade här vid den där jätteaffärens jättelager. Innanför den stora porten har jag varit flera gånger.

 

Bäst att kolla ordentligt men det ser ut att gå bra.

 

Rottis Helga har en mycket snäll husse så han såg till att min bil fick sina vinterskor. Behövs nu om det är kallt och halt. Jag och resten av Flocken måste kunna åka till alla våra viktiga ställen även när det är vinter.

Åkte hem, slappade en stund.

Gick på eftermiddagsrunda och träffade faktiskt en människa jag känner. Trevligt med umgänge ett tag.

Nu ska jag ladda inför i morgon och hoppas på att det kommer många trevliga kompisar.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards