wilmablogghund

Alla inlägg den 13 november 2020

Av Wilma Border collie - 13 november 2020 18:00

Eländes dag, ensam morgonrunda för inte skulle jag hämta Basse. Kom ihåg att han skulle hänga med sin husse idag.

Sen när jag skulle till skogen så hoppades jag på att Jenna skulle med. Nä inte det heller, livet kändes pest.

 

Hm, här har jag varit en gång förut och då kom minsann Berner Alice. Skulle jag ha sån tur att vi skulle träffas idag?

Inte det heller för stackars Alice har opererat ett öga och är sjukskriven ganska länge. Men jag och matte fick åka till hennes skog för de skulle inte dit mer i år. Vi är inte i andras svampskogar utan tillåtelse.

 

Gick till skogen, kanske hade det hänt nåt skoj sen sist. Såg ut precis som det gjorde förra gången.

 

Enligt matte är det väldigt vacker skog där. Struntar jag i, var mer intresserad av annat. Alldeles ödsligt var det hade varit trevligt att träffa nån annan hund.

 

Sist jag var här så hittade jag massor med Svart trumpetsvamp här. Nu ska jag kolla om det finns mer.

 

Jodå det fanns. Fick beröm och ost. Matte plockade och jag kollade mer.

 

Undrar hur länge jag ska behöva sitta här. Har hittat flera och bara väntar på att matte ska upptäcka mitt fynd.

 

Hon kom och jag fick välförtjänt ost för mitt arbete.

 

Det är inte alltid som de ser ut som i svampböckerna. Fast de som jag hittade var stora, inga mängder men ett par liter blev det.

 

Kollade runt mer i skogen. Inte mycket av intresse inte, inga spår efter andra hundar eller annat intressant.

 

Hittade lite Trattkantareller också.

  Försökte falla svampvatten så jag ville till bilen. Fick faktiskt gå dit utan att matte protesterade.

 

Efter vägen till bilen så hittade jag spår efter en hund, men den var inte i närheten.

 

Slutade falla svampvatten så jag skulle kolla lite i en hemmaskog också. Kanske skulle det finnas några Svarta trumpeter här.

 

Fanns bara några få så de är säkert slut för i år nu. Har varit uselt med dom hela året.

Drog runt ett tag i jakt på nåt skoj, fanns inget.

 

Här trodde matte att jag hade hittat mer svamp, men titta framför mej. Hon hade lyckats lägga i från sej mitt koppel utan att märka det. Fick en massa beröm för att jag hittade det. Egentligen klarar jag mej alldeles utmärkt utan sånt men vet hur matte gnäller när nåt försvinner.

 

Nä nu faller det svampvatten igen och jag vill till min bil.

 

Släpp in mej! Jag tänker inte få en massa otrevliga skador också denna bedrövliga dag. Blev insläppt och åkte hem till tråkhemma.

 

Eftermiddagsrunda. Ja jag vill leka med bollen synnerligen korkad fråga, Se till att kasta den åt mej nu.

 

Hade massor med skoj med den. Tyvärr blev det mest en massa suddbilder eftersom det började skymma och då vill inte kamerna ta bra bilder.

 

Så här blir de, men det ska föreställa mej som har skoj.

 

Gick en sväng och då hände det. Jag hade sån tur att jag träffade Essie. Vi har inte setts på många evigheter så det var väldigt trevligt. Hade mycket att prata om medan människorna pratade tråk.

I morgon är det äntligen lördag igen. Då hoppas jag på många kompisar så det blir en massa flockspring, trevliga diskussioner lek och annat skoj. Behöver jag efter denna bedrövliga dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards