wilmablogghund

Alla inlägg den 4 november 2020

Av Wilma Border collie - 4 november 2020 18:02

Blev en bra dag igen.

Vanliga rutinerna med att hämta Basse, lek, hem och käka frukost och slappa lite.

Sen hämtade vi Jenna för vi skulle åka till nån bra skog.

 

Bra vi hamnade i Engelska skogen, var ett tag sen sist.

 

Dit hade inte Vattentjuven hittat för det var mer vatten påfyllt sen vi har här senast.

 

Fria tassar nu ska vi springa massor, alldeles för sällan som vi kan springa i alla fall enligt oss.

 

Jaha bara att vänta på att de andra två ska behaga bli klara nångång.

 

Vanliga Pinnkampen som skulle klaras av. Blev som vanligt oavgjort eftersom pinnen inte höll.

 

In i skogen för vi skulle kolla om det möjligen fanns några fler Svarta trumpetsvampar.

 

Det fanns några men de var inte många. De vill inte växa detta år.

 

Skulle inte gå till huset idag, det kan vi göra nästa gång enligt matte. Här var det ett tag sen vi var sist så det var mycket att göra.

 

Nej Jenna det här är MIN pinne och jag tänker äta upp den. Har inget minne av att jag har käkat frukost så jag behöver lite energi.

 

Fick ha den ifred för Jenna och Basse skulle ha samma gamla gren. Vet inte vem som vann eftersom jag var upptagen med min goda pinne.

 

Matte lyckades hitta en Karl Johan men den var alldeles för gammal så den är kvar i skogen.

 

Enligt matte var Bäversjön så vacker nu alldeles spegelblank eftersom det var vindstilla.

 

Basse han envisas med att det fortfarande är badsäsong, finns det ingen is går det utmärkt att bada. Såg att Jenna funderade men hon nöjde sej med att doppa tassarna.

 

Lekte en massa mer. Bäst att passa på och skogen är alltid en mycket bra lekplats.

 

Detta är en bra godissten och vi får plats alla tre. Basse han slickade sej om munnen i väntan på att den långsamma matte skulle få fram godis till oss.

 

Bävrarna i Bäversjön de jobbar hårt, lite till så har det här trädet gjort sitt.

 

Jenna och Basse kollade Bävers bostad, men Bäver är asocial och vägrade komma ut och hälsa på oss.

 

Passa er för nu tänker jag anfalla. Tyvärr hann båda undan innan jag lyckades få tag på nån av dom. Men vi hade skoj.

 

Dömde en Pinnkamp mellan Jenna och Basse. Jenna vann, hon är envis och ger inte upp i första taget inte.

 

Sen körde jag en med Basse. Roligt var det.

 

Om Basse vann? Nja egentligen inte, jag var storsint och lät honom vinna eftersom han förlorat mot Jenna flera gånger.

 

Tuggade i mej en annan pinne, fast den trodde Jenna att hon skulle komma över. 

 

Bada gör jag inte nu, men Bäversjön har väldigt gott svalt vatten. Perfekt efter allt lekande och inpekterande av viktiga hundsaker.

 

Basse hade planer på att prova bäcken men så ångrade han sej, Kanske lika bra för vattnet strömmar mycket i den nu. Hoppas det fortsätter vara massor med vatten.

 

På väg mot bilen så kom matte ihåg ett annat ställe där det ibalnd finns Svarttrumoetsvamp och Trattkantareller. Fanns ingen Svart trumpetsvamp och en enda liten ynka Trattkantarell. Fast vi passade på att ha en massa skoj där.

 

Dagens skörd. Löjligt enligt matte ett normalt år så borde korgen ha varit full. Hörde igen att nu ska svampkorgarna få sin vintervila.

Åkte hem, käkade lunch och sov medan matte gjorde tråk,

Hämtade Jenna och gick på eftermiddagsrunda. Hade tur och träffade valpen Soya, trevligt med lite mer hundsällskap en stund.

I morgon är det bara jag och Basse men vi ska nog kunna hitta på nåt trevligt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards