wilmablogghund

Alla inlägg den 19 november 2020

Av Wilma Border collie - 19 november 2020 17:58

Eländes dag, tur att jag hade skoj i går.

I morse tänkte jag självklart hämta Basse och röja loss med morgonlek. Inte det inte. Fick veta att Basse var med sin husse idag och Jenna var ledig.

Alltså väntade en dag i ensamhet.

Det blåste så mycket att skogen var inte att tänka på, det är inte bra att få träd i skallen.

 

Har hamnat i Flen för matte skulle nåt tråk och jag skulle gå en runda. Här har jag inte varit på många evigheter. Alltså massor med dofter och annat att kolla.

 

Många hanar som rört sej här. Kom på att jag nog ska bli hormonhäxa ragga hanar om ett tag. Alltså så såg jag till att lämna hälsningar vid alla dofter.

 

Kungens grindstolpar var mycket intressanta. Många hanar som utnyttjat dom och matte började prata om att ha extra koll på mej. Ska hon inte alls för jag vet vilka korkade påhitt som väntar då. Inga trevliga hundträffar och begränsat umgänge.

 

Kollade men inte en enda hund fanns det nånstans. Jag som var sugen på sällskap ensam och övergiven som jag var.

 

Fortsatte att kolla hanarnas hälsningar. Gick inte att göra så mycket annat och i bland blåste det så jag höll på att blåsa bort.

 

Inte ens några fåglar syntes till Kanske hade alla blåst bort eller nåt.

 

Tröttnade på att dra runt hos kungen dessutom försökte det falla svampvatten. Ville till min bil. Fick gå till den.

 

Men nu blir det bra, jag ska få shoppa! Har inte shoppat på flera år så det var verkligen på tiden.

 

Den extremt viktiga kollen av lösgodiset. Tog en smakbit och det var som vanligt högsta kvalitet på det. Tror jag ska anställa mej som kontrollant av sånt.


 

Kollade av tuggbenen. Det brukar Basse sköta men eftersom han inte var med så gjorde jag det. Hittade några som verkade goda och de fick jag faktiskt köpa.

 

Passade på att dricka vatten också. Lika bra för hemma finns inget eller det gör det men det är godare i Grisöronaffären.

Så pratade människorna tråk under eoner av tid.

 

Om jag stal ett oxöra? Det vet jag verkligen ingenting om, det råkade sticka ut ur en korg så jag råkade ta det. Lika bra att äta upp det. Blev anklagad för stöld av matte och fick höra att jag brukar inte gilla såna. Kanske jag inte brukar, men detta var väldigt gott och shoppinggodiset dröjde alldeles för länge. Åt upp det medan det mäsnkliga tråkpratet fortsatte.

 

Äntligen shoppinggodis. Matte hade några åsikter om att hund som stjäl behöver inget godis. Hon ska hålla tyst. För övrigt så betalade hon oxörat så då kan det inte vara stöld.

Åkte hem, stormade ännu mer och i bland tog vinden tag i bilen.

Hade tråkigt ett par timmar för jag fick inte ens äta upp det jag handlat.

 

Ska på eftermiddagsrunda. Detta är baklyset på min bil och där har det landat snöflingor. Men de smälte direkt.

 

Korkade fråga. Ja jag vill ha min boll var snäll och kasta den nu!!

 

Jodå det var riktigt skoj att leka med en ett tag. Behövde röra mer på mej.

 

Tänk om det hade passerat nån annan hund,då kunde jag ha lekt med den. Men det var bara jag ute, inte en endate hund såg jag.

 

Började snöa igen så jag fick vita prickar i pälsen men de smälte direkt.

Gick en runda och träffade faktiskt en människa jag känner.

I morgon väntar ytterligare en trist ensam dag, men ska väl kunna fördriva den på nåt sätt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards