wilmablogghund

Alla inlägg den 1 november 2020

Av Wilma Border collie - 1 november 2020 17:47

Klarade av min ensamma morgonrunda och passade dörren i några veckor innan matte ansåg att det var dags.

Precis osm i går så fick jag hämta Jenna idag också.

 

Äntligen framme. Basse satt och väntade på oss och berättade att han minsann suttit där i många veckor innan vi kom. Hade en diskusssion om hur vi ska få människor att skaffa sej en ordentlig tidsuppfattning. På nåt sätt måste det gå att ordna.

 

Kom på att vi skulle leka, kan aldrig leka för mycket och när vi är Flocken är det extra skoj.

 

Hörrru Basse är det verkligen så smart att kasta Jenna i diket?

 

Han försökte minsann utmana oss när vi tänkte hämnas och med gemensamma krafter kasta honom i backen. Blev massor med spring.

 

Du kan glömma att du ska få ha den där skoj kampgrejen ensam. Den ska minsann jag ha och Jenna var av samma åsikt. Blev en mycket lång jakt där jag och Jenna tog till massor med olika knep.

 

Släpp! Den är min!! Som vi kämpade och ibalnd la sej Jenna i också, men det blev bara skitbilder tyvärr.

 

Jag vann!! Men det var efter en lång och hård kamp.

 

Struntar väl i leksakerna för Rozzo och Mikko kom och i bakgrunden är Berner Alice på väg. Nu var vi tvungna att förse oss med energi efter allt slit. Måste ha krafter till allt viktigt med kompisarna.

 

Pudel Bella kom en liten stund. Hon och Rozzo hade en del viktigt att diskutera. Ja vi hundar diskuterar som bekant bara viktiga saker.

 

Massor med lek blev det, en massa flockspring och annat skoj. Vad skulle vi hundar göra utan dessa träffar? Vi skulle vara alldeles ensamma och totalt uttråkade, det är vi övertygade om.

 

Tränade mer på att spela fotboll. Vi kommer att bli ett strålande stjärnlag om vi får träna lite mer.

 

Så skickade vi fram Basse till Berner Alice matte. Han hade uppdraget att meddela att vi allihop svälter och behöver energi.. Basse klarade uppdraget väldigt bra för vi fick godis allihopa, precis vad vi behövde.

 

Som vanligt så hade vi många trevliga gruppdiskussioner också. Det är tur att människorna inte har en aning om vad det är vi diskuterar på våra möten. Många bra beslut brukar fattas.

 

Körde en del mer flockspring. Bäst att passa på för vi vet att det tar många månader innan det är lördag igen.

 

Så gick larmet, nån hade upptäckt att det hade regnat godis i gräset. Som vi jobbade för att hitta allt. Men när vi var klara så fanns det inte minsta lilla smula kvar. Vi är pedanter när det gäller att städa bort sånt.

 

Basse tränade mer fotboll tillsammans med Mikko och Tilly. Vad jag såg var det väldigt framgångsrika.

 

Jaha där släpas Berner Alice till sin bil av sin människa. Vi insåg att den där kvarten våra underbara träffar pågår snart var slut. Att människor påstår att det rör sej om mycket längre tid, det stämmer inte alls. Vi vet att det är en kvart och inte alls 1,5 till 2 timmar.

Alltså var det lika bra att ta ett sista ordentligt lekryck innan vi också skulle släpas iväg.

 

Rozzo hade ingen lust att åka hem. Han och Basse försökte hitta på en massa men tyvärr vann människorna.

Rozzo släpades till sin bil och jag och Jenna fick släppa in Basse i hans hus. Elände vi kunde ha hållit på i timmar till.

Lämnade Jenna och hemma så slappade jag medan matte gjorde en massa tråk.

Sen blev det dags för eftermiddagsrunda, Jenna skulle med vilket var tur eftersom det blev en sån där tråkrunda. Mycket bättre med sällskap.

Nu ska jag snart hämta henne igen för en kvällsrunda.

I morgon då är vi Flocken och nåt skoj ska vi hitta på.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards