wilmablogghund

Alla inlägg den 8 november 2020

Av Wilma Border collie - 8 november 2020 17:57

Som vanligt en söndagmorgon. Ensam morgonrunda och sen denna evighetsväntan innan matte ansåg att det var dags. Ska nog inför att hundträffarna ska börja direkt på morgonen.

 

Så framme och självklart mötte Basse mej. Han hade väntat i flera månader på min ankomst sa han så vi pratade en del om hur vi ska få människor att fatta.  Har en del idéer men de behåller vi för oss själva.

 

Enligt matte var det vackert, alldeles vindstilla och sol. Jag och Basse vi hade minsann viktigare saker att göra än att bry oss om sånt här.

 

Basse letade reda på bollen, tänkte att vi skulle leka med den i väntan på fler kompisar.

 

Men hörru, den där apportbocken den hade faktisk jag! Och var det inte så att vi skulle spela fotboll? Basse försökte leka Hunden på täppan. Men jag gick inte på det.

 

Vissa är hagalna. Han snodde bollen och trodde att han skulle ha både den och apportbocken.

 

Jag snodde apportbocken. Det är faktiskt väldigt enkelt att överlista Basse, jag vet precis hur jag ska göra.

 

Så kom Berner Alice så vi var sociala med henne i stället. Visst vi träffades i går men det finns alltid massor med viktiga hundsaker att avhandla.

 

Vicki kom också. Trevligt för det var länge sen vi träffade henne. Alltså massor att prata om, ska träffa alla vänner ofta.

 

Samma med lille Dvärgschanuzer Charlie, länge sen sist och han berättade för Alice att hon var det vackraste han hade sett på väldigt länge.

 

Skoj flockspring hade vi självklart. Det är allra roligast att springa i flock då är vi oslagbara.

 

Försökte få Bassehusse att förstå att vi behövde energi i form av godis. Han sa att vi skulle sitta. Jodå, jag och Ricki satte oss medan Basse övade på att flyga. Han kom inte över mer godis för det.

 

Perfekt vi kunde flockspringa ännu mer efter energipåfyllningen. Det är som alla vet många månader till nästa helg så det är bäst att passa på.

 

Vicki och Basse lejte nån lek med Charlie. Det är inte så farligt som det ser ut. Han tycket det var skoj när de kastade honom i backen.

 

Titta här, Charlie vill att Basse ska fortsätta att leka med honom. Han fick leka mer, Basse tackar aldrig nej till sånt.

 

Borzoi Myra var ute och rastade sina människor så hon kom förbi. Mycket trevligt eftersom hon tillhör de som varit borta ett tag.

 

Lilla Pippi som bor med myra bryr sej inte om andra hundar, men människor är väldigt trevliga och mattes godisficka var extremt intressant.

 

Myra och Pippi hade sina människovalpar med sej. Såna är skoj så vi lekte med dom också.

 

Men som vanligt gick tiden alldeles för fort. Alla försvann och Basse ska stanna hos sin husse. Han hade ingen större lust med det fast matte förklarade att jag kommer och hämtar i morgonbitti precis som vanligt.

Trodde att Basse var med sin husse, men helt plötsligt så sprang han efter min bil.

Den ondsinta matte släppte in Basse i bilen, han blev superglad och trodde självklart att han skulle fortsätta hänga med mej. Bara det att bakom min bil var Bassehusse med den där Mulen så Basse blev minsann utsläpad igen.

Jag fick alltså inte med mej Basse, erkänner att jag var ganska besviken jag också över människornas påhitt.

 

Det ska inte alls finnas Stolt fjällskivling 8 november, men det vet inte denna nånting om. Hittad av matte på vägen hem.

Hem, käkade lunch och sov.

Trist eftermiddagsrunda, hände ingenting av värde.

I morgon då ska jag och Basse hitta på nåt, undrar vilken skog vi ska till? Matte funderar visst på ett par olika.

Berättar i morgon om vilken det blev.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards