wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 november 2020

När jag tar saken i egna tassar då............

Av Wilma Border collie - 27 november 2020 18:04

Tråkrunda i morse, alltså ensam skulle inte hämta Basse.

Gick hem och var inställd på ytterligare en ensam tråkdag fast matte påstod att det skulle bli bra. Trodde inte på den opålitliga människan.

 

Ska på längre runda och jag bestämde att jag tänkte minsann hämta Jenna. Märkligt nog så följde matte med och öppnade låsta dörrar åt mej.

 

Underbart!! Jag fick hämta Jenna!! Människorna hade tydligen lyckats bestämma vettiga saker för en gångs skull.

 

Träffade den där hunden (Som den dementa matte glömt namnet på) som jag träffade förra veckan. Först tyckte han att Jenna var lite läskig men sen blev de kompisar.

Vi skulle gå vidare och hitta på nåt, var kallt och halt och min bil har fortfarande sommarskor så ingen skjuts idag.

 

Lekte en del vid skidbacken,sen hade jag och Jenna ett viktigt samtal och fattade beslut.

 

Nu drar vi du kan komma sen. Vi hade nämligen väldigt bråttom och det var bäst att hålla oss en bit bort så våra planer inte skulle förstöras.

 

Här hittade hon oss. Vi är Flocken för vi drog till Basse och han var ute och längtade efter oss. Nu ska vi ha massor med skoj.

 

Vi har inte varit Flocken på många evigheter så vi hade mycket att prata om och så skulle vi bestämma vad vi skulle göra också.

 

Vi bestämde att vi skulle leka hemma hos Basse. Vi har inte lekt på många månader så nu gäller det att ta igen allt vi missat.

 

Hoppsan! Hur gick det Jenna? Jag såg minsann hur Basse slängde dej i backen.

 

Ingen fara för Jenna gav igen och slängde Basse i backen.

 

Jenna försökte skrämma honom helt utan framgång för han låg bara och gapskrattade åt henne. Hörde nåt om att detta var en väldigt skoj lek.

 

Jag hittade fotbollen så vi tränade en del på att spela sån också. Vi kommer att bli oslagbara tillslut.

 

Men titta! Ännu bättre Ricki kom förbi, han ville leka med oss.

 

Lekte en stund med honom innan han skulle vidare. Alltid trevligt med fler kompisar.

 

Basse hittade apportbocken och den skulle minsann Jenna ha. Blev mycket jakt.

 

Hon är smart för hon överlistade Basse och lyckades vinna den.

 

Vattnet i vattenskålarna hade frusit, men matte hittade en kvarglömd flaska med ickefruset vatten så vi kunde dricka. Behövdes efter all lek och annat skoj vi grejat med.

 

Flockspring är viktigt, väldigt viktigt och fruktansvärt skoj. Mer sånt till alla hundar.

 

Så kom Bassehusse och sa nåt magiskt så vi drog in till honom. Perfekt för vi serverades korv. Precis vad vi behövde. Men så skulle Basse åka iväg med sin husse.

 

Jag och Jenna kollade en del viktiga hundsaker. Typ vilka snygga hanar som passerat och annat som vi tikar behöver hålla reda på.

 

Skulle gå genom Tråkskogen tillbaka. Där blev vi fångar för det var en massa människor ute i den skogen och alla vill visst inte träffa två sällskapssjuka hundar.


 

Vi hade sån tur att vi träffade Dalmatiner Tilly och fick vara på fria tassar. Mycket trevligt för vi hade mycket att prata om.

 

Innan vi skulle skiljas åt så fick vi godis av Tillyhusse, precis vad vi behövde för att orka gå hem. Hörde att jag träffar Tilly igen i morgon.

Lämnade hem Jenna och hemma så somnade jag. Väldigt belåten med att det blev en alldeles perfekt förmiddag med Flocken, andra kompisar och massor med skoj lek också.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, vanligt trist sån inga vi kände ute.

I morgon då är det lördag och jag hoppas på massor med kompisar med en massa lek och trevligt hundmingel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards