wilmablogghund

Alla inlägg den 11 november 2020

Av Wilma Border collie - 11 november 2020 17:58

Perfekt dag.

Vanliga rutinen med att hämta Basse, leka och greja med lite annat. Hem ett tag sen var det dags att hämta Jenna.

 

Så där nu ska vi röja! Blev skjutsade till ett av våra superbra ställen. Här har vi inte varit på väldigt länge och det är faktiskt världens bästa ställe för att röja loss rejält.

 

Alltså vi har inte varit Flocken och fått springa på många evigheter så nu gäller det att ta igen allt som vi missat.

 

Himla tur att det fanns några pölar med gott lervatten så vi kunde dricka. Vi blir tröstiga av en massa röj, men roligt har vi.

 

Mera springa, alltså vi har så superskoj när vi kan springa massor, fort och långt. Alla jagar alla och det är inte så noga vem som vinner.

 

Fast mellan allt skoj så hann vi faktiskt kolla en massa viktigt också. Eftersom vi inte varit här på många evigheter så hade det hänt en hel del.

 

Matte hittade alldeles nyuppkomna Champinjoner. Det ska inte alls växa såna när det nästan är mitten av November.

 

Vadå matte hittade, det var nog faktiskt så att det var vi som hittade dom. Om vi sitter här borde det bli godis. Det blev godis, välbehövligt för vi behövde en massa mer energi.

 

Fortsatte med alla skoj lekar. Bäst att passa på för vem vet när vi får chansen igen, människor är opålitliga varelser det vet varenda hund.

 

Vänta nu, jag ser minsann nåt. Bäst att jobba lite.

 

Jag hade minsann hittat ännu fler Champinjoner. Nu vill jag ha mitt godis.

 

Hm, jag VET att de andra två var upptagna med nåt när jobbade men nu sitter de och ser ut som om de också hittat dom. Visst vi går ibland under namnet Svamphundsmaffian, men nu var jag som gjorde jobbet. Vi fick godis alla tre.

  

Mer energi, mer lek. Så här ska det alltid vara.

 

Vattentjuven har inte återlämnat vattnet i den här sjön heller. Där Basse står borde han ha simmat och Jenna var längre bort utanför bild och letade djupare vatten. Fanns inte.

 

Vissa tar Pinnkampen till nya nivåer. Nu var det resterna av ett mindre träd som de kämpade om. Detta höll så det var en lång kamp. Jag struntade i att vara domare och kollade en del annat viktigt istället.

 

Men res på er!! Är ni trötta eller??

 

Fick upp dom så vi kunde springa mera. 

 

Försök inte påstå att du drämt Jenna i backen och vunnit nåt. Jag såg minsann att hon la sej och rullade!!

 

Tror inte att Basse gillade att jag avslöjade hans försök till fusk för han försökte brotta ner mej. Han lyckade inte


 

Ja, ja där kan du ligga och sprattla och sakna ditt bortslarvade huvud. Du vet vi tikar vi håller ihop vi.

 

Roligt har vi, men det tar på krafterna. Måste nog vila en stund alla tre. Bara det att nu började matte prata om att vi hade nog skulle gå till bilen. Ett par timmars röj tar på krafterna.

 

Jenna kollade om en gammal ekstock möjligen kunde vara lönande. Den var lönande.

 

Perfekt mer lervatten till oss, vi var törstiga. Jag drack och sen hade jag nåt viktigt att göra, smet medan de andra två drack mer.

 

Ja jag har varit på andra sidan av det femtrådiga rovdjursstängslet. Och? Jag råkade komma ihåg att jag hade ett spanträd där. Nu var det ingen Ekorre hemma och jag kom tillbaka. I frågasätt inte mina beslut, jag vet alltid vad jag gör!!

 

Äsch fångar igen. Fast när vi kom till bilen så hann matte bara sätta oss i den och starta så låg vi som en stor pälshög i baksätet och sov.

Lämnade Jenna, hem käkade lunch och sov. Men roligt hade vi haft, väldigt roligt.

Tråkrunda på eftermiddagen.

I morgon väntar en överraskning säjer matte. Förhoppningsvis en bra sån så det blir ytterligare en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards