wilmablogghund

Alla inlägg den 2 november 2020

Av Wilma Border collie - 2 november 2020 17:48

Bra början på dagen eftersom jag fick åka och hämta Basse. Vi spelade en del fotboll och lekte alltså precis som alla dagar ska börja.

Var hemma ett tag innan det var dags att hämta Jenna.

 

Blev hemmaskog idag för det blåste en massa och det försökte falla svampvatten. De stora skogarna får vänta tills en dag med bättre väder.

 

Eländiga Vattentjuv! Vi passerade här förra veckan och då var det en massa vatten, men nu var det stulet. Enligt matte ska vi inte skylla på Vattentjuven utan det är marken som behöver allt vatten efterson det varit så fruktansvärt torrt.

 

Diskuterade vad vi skulle hitta på. Måste vara eniga om vad vi ska göra.

 

Leka det har vi inte gjort på väldigt, väldigt länge. Råkade kasta Basse i backen, men han tål sånt.

 

Sekunden senare försöker han hämnas. Mycket skoj lek detta.

 

Hoppsan! Dog dom eller?? Vi hade ju bara en massa skoj. Var ingen fara, de levde och var uppe lika snabbt igen.

 

Gick in i skogen, de där två som alldeles nyss såg döda ut var det då inget fel på för de jagade varandra för fullt.

 

Hitta Basse nu är inte alldeles enkelt. Han försvinner verkligen bland alla löv. Matte som inte kan använda nosen tappar bort honom hela tiden.

 

Jo jag har hittat nåt. Titta till höger om mej så syns de faktiskt bland löven.

 

Några få Svarta trumpetsvampar hade vågat sej upp, de har ett uselt år.

 

Visst det var jag som hittade men vi är Flocken och vi delar på allt. Alltså delade vi på ostbelöningen.

 

Så måste det vara Pinnkamper, en dag utan Pinnkamp är en förlorad dag enligt Jenna och Basse.

 

Gick ut på den andra ängen en stund. Jag försåg mrj med en del goda harpluttar medan Jenna jagade Basse som hade vunnit Pinnkampen och lyckades ha en del kvar.

 

Jaha där försvann dom och missade godisstenen. Men det var tydligen viktigare att dra ner till sjön och bada. Badsäsongen är faktiskt över nu.

 

De kom tillbaka så det blev mer lek. Alltså vi har så otroligt skoj hela tiden, så här ska det alltid vara.

 

Jag har en plan. Om jag ligger så här så ser de andra två inte mej. När de kommer så tänker jag anfalla.

 

Äsch!! Gick inte alls efter min noga uttänkta plan. De stannade innan jag hann anfalla och började leta harpluttar istället.

 

Vad då november? Det är nog nån annan årstid för fortfarande så blommar Blåklockorna. Enligt oss ganska ointressant men matte ska alltid ta en massa tråkbilder.

 

In i skogen igen och våra gamla trädstammar blommade med en massa ostblommor. Städade noga.

 

Basse är extrem pedant när det gäller att städa sånt. Jag och Jenna visste att det var välstädat men han fortsatte att kolla så vi inte missat nån mikroskopisk blomma.

 

Mera lek, kan inte leka för mycket för vem vet när vi är Flocken igen? Kan dröja många år.

 

Nu du Basse, nu kan du ligga där tills jag anser att du ska få komma upp. Han lyssnade inte utan var uppe snabbare än han landat i backen.

 

Insåg att matte hade otrevliga planer så det var lika bra att passa på och flockspringa en massa också.

 

Jaha slut på allt skoj. Men vi hade röjt massor i ett par timmar så vi var faktiskt ganska trötta och det försökte falla svampvatten.

Var skönt att komma hem, käka lite lunch och sova ett tag.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, som vanligt en händelselös sån. Dessutom hörde vi när hon lämnades hem att nu dröjer det tills onsdag innan vi ses igen. Är många veckor tills det blir onsdag.

I morgon ska visst jag och Basse göra nåt skoj säjs det. Hoppas det stämmer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards