wilmablogghund

Alla inlägg den 7 november 2020

Av Wilma Border collie - 7 november 2020 17:58

Ensam morgonrunda och sen en evighetsväntan på att HonUtanTidsuppfattning skulle förstå att det varit dags att åka i flera veckor.

 

Titta här jag var minsann efterlängtad. Jag och Basse sågs inte i går och nu stod han och väntade på mej.

 

Bara för matte att öppna dörren och släppa in honom. Matte blev rejält tackad med en massa pussar och sen slängde sej Basse över till mej och pussade mej också. Skilsmässor är onödigt.

 

Du och jag Basse, nu ska vi ta igen det där vi förlorade igår.

 

Basse hämtade fotbollen. Jo spela fotboll har vi inte gjort sen i torsdagsmorse så det kunde vara en bra sysselsättning.

 

Hörru Basse just nu är det jag som har bollen, du får vänta lite!

 

Fulspel man slänger inte den som har bollen i backen.

 

Slutade med att jag vann bollen alltså precis som det ska vara. Spelade lite mer.

 

Men så började det komma en massa trevliga kompisar så vi fick tassarna fulla med annat. Nu ska vi leka, mingla och umgås.

 

Kollade om Sigges människor möjligen hade nåt att bjuda på. Gäller att ha stenkoll på vilka människor det lönar sej att be om nåt gott hos. Vi fick perfekt för då hade vi mer ork till en massa skoj.

 

Se så desperata vi kan bli. Fyra hundar letar efter EN kastad godisbit!! 

 

Spelade mer fotboll med Sigge och Basse. Vi ska bilda det där oslagbara laget och bli väldigt rika hundar.

 

Tur att vi hundar inte behöver tänka på det där coronaavståndet som människor tjatar om hela tiden. Tänk så mycket skoj brottning vi skulle missa som här Mikko och Alice.

 

Hittade den här och  kom på att det var ganska länge sen jag lekte med den. Jo den var lika skoj i dag.

 

Minglade runt en massa. Viktigt att hinna prata och umgås med alla andra hundar, tar alltid så lång tid innan vi ses igen.

 

Nä du Mikko försök inte smita iväg med bollen. Den är min och jag ska ha tillbaka den. Kom över den igen och försökte gömma den under bordet.

 

Bara det att där hittade Luna den. Tänkte hämta den igen och berätta om våra planer på fotbollslag. Var länge sen hon var med så hon har inte hört om det.

 

Äsch! Lunamatte snodde bollen och la den ovanpå en stolpe. Stackars Mikko som han kämpade för att få ner den igen utan att lyckas.

 

Vi roade oss i alla fall med mer lek och mingel. Men sen började det gå oroande rykten i flocken. Människor pratade om att åka och vissa hundar släpades iväg till sina bilar.

 

Stackars Rozzo blev fånge och skulle släpas till sin bil, Basse gjorde sitt bästa för att rädda honom. Men tyvärr lyckades han inte.

 

Elände, jag har följt med Basse till hans hus och nu ska jag hem till ensamhet och elände.

Somnade när jag kom hem. Tar på krafterna att ha en massa skoj.

Trist eftermiddagsrunda, fanns inte nån jag känner ute.

Ska vila mej i form nu för i morgon ska jag ha en massa trevligt igen med kompisar.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards