wilmablogghund

Alla inlägg den 5 november 2020

Av Wilma Border collie - 5 november 2020 17:50

Vanliga morgonrutinerna med Bassehämtning och en del lek.

Var hemma ett tag och funderade på vad vi skulle hitta på idag. Gäller att ha sysselsättning varje dag.

Matte kom på vart vi skulle åka efter lite funderande.

 

På väg dit vi skulle finns det enorma hägn där jägare skjuter de stackars djuren. Lyckades se Mufflonfår och Visenter, bilden är dålig men tagen från bilen på långt håll.

 

Skulle ut på den där ön. Trevligt för här har vi inte varit sen Tråkveckan så vi skulle säkert ha massor att göra.

 

Basse hade planer redan ute på bron, hade han fått sin vilja igenom hade han hoppat i och simmat.

 

Simmade ett gäng svanar långt ut och de var Basse väldigt intresserad av. Men såna brukar vara väldigt asociala så han skulle inte bry sej om dom.

 

Hade hänt en del sen sist på ön. Vi hade massor att göra med att kolla av alla dofter och annat spännande.

 

Syns dåligt på bilden men det blåste mycket på sjön och var rejäla vågor ibland.

 

Bryggkollen får inte missas. Det är extremt viktigt att kolla bryggor, den var i bra skick.

 

Trodde faktiskt att Basse skulle bada, men han gjorde som jag. Drack bara vatten mycket gott vatten i den sjön.

Kollade av en massa mer viktigt och lekte en del.

 

Men så började Basse spana från en sten. Ibland är han bra smart, vi har en viktig ska gömd ute på ön.

 

Nu gäller det att leta ska det finnas kvar där vi la det sist? Tänk om nån annan hittat det och släpat iväg.

 

Bra våran gamla koskalle låg precis där vi lagt den senast. Jag ska alltid gnaga på den först och Basse får vänta tills jag anser att jag är klar.

 

Så jag har tröttnat så nu kan Basse använda den en stund.

 

Det var förskräckligt vilken tid han tar på sej då. Vi har faktiskt mer att göra, kändes som om jag låg och väntade i flera dagar.

 

Äntligen blev han färdig så vi pratade om vad vi skulle hitta på nu. Mycket viktig diskussion.

  Leken att jag är död. Den är skoj för Basse får kämpa.

 

Jag är som vanligt inte död och alldeles snart då................

 

Har kastat mej upp och nu ska Basse få igen.

 

Ha! Där kan du ligga, jag är världsbäst på att slänga honom i backen. Mycket skoj lek det här.

Kollade en del mer viktigt och grejade med viktiga hundsaker.

 

Körde en Pinnkamp också. Jag skulle nog ha vunnit om inte matte sagt nåt för en gångs skulle viktigt så vi fick bråttom. Skulle till bilen och åka och göra nåt.

 

Perfekt! Shopping i vår allra bästa affär. Jag plockade ut två bitar lösgodis en till mej och en till Basse. Lika gott som alltd, är väldigt viktig att kontrollera kvaliteten på det.

 

Basse har utsett sej till expert på tuggben. Viktigt att kolla om det dykt upp nya goda såna.

 

Dum fråga! Så klart vi ska köpa såna här.

 

Våran Grisöronaffär har världens godaste vatten också. Drack mycket eftersom vi inte får sånt hemma.

 

Shoppinggodiset är slukat och jag tänkte faktiskt förse mej med ett av de där benen. Jäkla matte att se allt och vara alldeles för snabb. Blev blåst, vadåd de är våra vi har köpt dom och äter när det passar oss, inte henne!!

Åkte hem, fick inte benen då heller.

Gick på eftermiddagsrunda, tråkig sån träffade inga vi känner. Men hemma igen så fick vi faktiskt varsitt av de nya benen. Utsökta. Ska absolut köpa flera, borde få åka tilbaka redan i morgon men det lär vara att hoppas på för mycket.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards