wilmablogghund

Alla inlägg den 14 november 2020

Av Wilma Border collie - 14 november 2020 17:52

Så blev det lördag efter månader av väntan.

Men självklart var matte extremt seg i morse så det tog de där sedvanliga veckorn efter morgonrundan innan jag kom iväg.

 

Precis som det brukar vara så väntade Basse efter vägen. Bara för matte att öppna dörren och släppa in liftaren.

 

Precis när vi kommit ur bilen så kom det en ny hund. Mycket trevligt och vi är väldigt artiga så vi hälsade självklart välkommen.

 

Hon heter Ester och är 1 år, behöver få träffa nya hundkompisar så jag och Basse tog självklart tass om henne.

Lekte en massa på en gång och så berättade vi om allt skoj vi alltid har.

 

Nädå, Basse skrämmer inte Ester, de leker och har en massa skoj.

 

Kom fler och Ester blev kompis med dom också. Vi lärde henne hur skoj det är att flockspringa. Mycket uppskattat.

 

Bäst att se till att få energi också. Vi var ganska många hundar idag och det går åt massor med energi, en massa lek, mingel och alla viktiga diskussioner tar på krafterna.

 

Så här såg det ut hela tiden, massor med flockspring oh andra skoj lekar. Borde vara hundträffar varje dag.

 

När det inte var lek så var det alla viktiga diskussioner. Finns alltid en massa att prata om, veckan som gått, bästa sättet att få människor att lyda och annat viktigt.

 

Rozzo han hade superskoj med Sandy, hon är bara ett halvår och har varit med ett par gånger.

 

Jag snodde en flaska som det varit vatten i. Mycket rolig leksak.

 

Lyckades få till en del flockspring medan jag hade den för det var fler hundar som var ute efter att leka med den.. Men jag lyckades behålla mitt byte.

 

Tröttnade på den och minglade runt att tag med de andra. Hade en hel del att prata om.

 

Funderade på att leka med apportbocken. Nja det slutade med att jag låg och gnagde på den ett tag.

 

Lekte mer för vem vet när vi får chansen igen?? Människor kan få för sej korkade saker.

 

Jaha du Basse, nu har den där kvarten gått och vi är ensamma kvar. Att vi röjt väldigt mycket längre det är bara mänskliga osanna påhitt. Vi vet att det bara är en kvart.

Trodde jag skulle släppa in Basse i hans hus men människorna hade nån plan.

 

Undrar vad sjutton de håller på med? Vi hamnade i Bassehusses verkstad och människorna mätte och grejade. Matte höll i rep som det gjordes saker med. Mycket underligt.

 

Nu är det klara och allt grejande blev nya koppel till mej och Basse. De har invävd reflextråd så vi kommer att synas bra i mörker också. Jag provade mitt men var lite orolig för att bli hundnappad eftersom Bassehusse höll i kopplet.

Ingen fara, jag skulle inte hundnappas utan fick följa med hem.

Käkade lunch och somnade, tor på krafterna med allt skoj.

Trist eftermiddagsrunda eftersom jag tydligen var den enda som var ute i hela Malmköping.

Men i morgon väntar kompisar igen.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards