wilmablogghund

Alla inlägg den 6 november 2020

Av Wilma Border collie - 6 november 2020 17:58

Äsch, inget hämta Basse i morse, alltså blev det en sån där trist ensam morgonrunda.

Var lite orolig att jag skulle drabbas av en sån där ensam dag eftersom jag hörde när Basse skulle hem i går att han skulle hänga med sin husse idag.

Men när det var dags för skogen så hämtade matte Jenna. Bra då slapp jag vara ensam och vi tikar har faktiskt en del att avhandla också. Sånt som bara vi förstår.

 

Det har blir bra. Blev skjutsade till skog där jag inte varit sen Terra var här och det är väldigt många år sedan. Enligt matte en dryg månad, men hon har som bekant skev tidsuppfattning.

 

Massor att kolla naturligtvis och om sen den långsamma människan kunde komma inom rimlig tid vore det ännu bättre. Hon borde förstå att jag och Jenna faktiskt hade massor att göra.

 

Otroligt det fanns liten vatten i bäckarna! Sånt har vi inte sett här sen vi hittade den här skogen i våras.

 

Redan då i våras pratade matte om att det borde finnas Svart trumpetsvamp i den här skogen. Sen blev det ett uselt år och inga har synts till. Men idag fanns det!! Hela tre stycken, men de står kvar i skogen, förhoppningsvis är mycelen och vädret på bättre humör nästa år.

 

Nästa bäck hade till Jennas stora lycka ännu mera vatten. Hon påstod att det var väldigt trevligt att bada här. Bäst att passa på innan Vattentjuven hittar tillbaka. Vi vet vilken opålitlig och extremt stöldbenägen typ det är.

 

Nä badsäsongen är över vad Jenna än påstår. Men det var gott med bäckvatten, länge sen det gick att dricka sånt.

 

Gick till sjön och självklart så kollade vi bryggan. Den var i perfekt skick och märkligt nog så badade inte Jenna i sjön. Fast där har då inte Vattentjuven återlämnat allt vatten han stulit. Fortfarande alldeles för lite.

 

Enligt matte var det vackert, vi brydde oss inte. Hade som vanligt en massa andra viktiga saker att pyssla med.

 

Gick vidare och så skulle vi prova en ny väg. Sånt är alltid trevligt, kan finnas mycket spännande saker på nya ställen.

 

Mycket bra väg den bit vi gick. Hörde hur matte hade kontakt med det där lokalsinnet som bara fungerar i skogen. Nåt om att via den här vägen borde vi komma till nån annan väg. Men det skulle vi inte prova idag utan en annan dag.

 

Vägen var bra för vi hittade en björk som blommade med ostblommor. Tänk om vi inte gått här då hade antingen blommorna vissnat eller kanske hittats av nån annan. Troligen hade de nog vissnat för det fanns inga spår av att hundar brukar gå här.

 

Sluta! Du behöver inte hota Jenna jag vet att hon bara rullar sej, det finns inget äckel där! Hörde det vanliga om att är det stinkande saker skulle hon få gå hem och andra hemskheter.

 

Fortsatte på en väg vi brukar gå men lite längre för matte hade några idéer. Perfekt för första gången på länge så upprättade jag Ekorrkontakt. Var väldigt många hundliv sen jag hade kontakt med nån sån senast.

 

Helt plötsligt såg det ut så här. Jag var borta och matte hade tittat på nån karta i telefonen och insett att hennes lokalsinne hade haft rätt. Den andra vägen och denna blir en superbra runda.

 

Men så var det hon Skvallerbyttan. Hörde hur matte frågade om var jag var och Skvallerbyttan eller om hon heter Jenna visade snällt var jag var.

 

Stör inte!! Ekorre pratar med mej, vi har ett viktigt samtal. Men Skvallerbyttan ivrigt påhejad av matte bestämde sej för att hämta mej.

 

Blää!! Slutade som fånge för jag hade nämligen tänkt fortsätta att prata med Ekorre och kanske följa med den en bit till. Matte och Jenna kunde ha väntat tills jag var klar. Ska skicka dom på kurs i tålamod.

Fast det tog bara en liten bit innan Jenna också blev fånge för då var vi nära bilen och det var dags att åka hem igen.

Hemma så somnade jag ett tag. 

Sen smyglyssnade jag på ett telefonsamtal. Nån telefonintervju om Sörmlandsleden. Några som jobbar med turismutveckling som intervjuar en del människor som jobbar aktivt med leden. Det där samtalet borde jag ha fått sköta för det nämndes ingenting om allt jobb som jag, Jenna och Basse gör för att hålla vår etapp i bra skick för vandrande hundar.

Hämtade Jenna för eftermidagsrunda. Hade tur och träffade ett par människor vi känner så vi fick lite sällskap.

I morgon är det äntligen lördag igen. Alltså dags för en massa mingel, lek och viktiga hunddiskussioner, hoppas på många kompisar.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards