wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 maj 2017

Eländiga oväder

Av Wilma Border collie - 19 maj 2017 17:41

Började dagen som vanligt med en morgonrunda. När den var avklarad så hamnade jag i min bil.

Hämta Sigrid så tidigt brukar jag inte göra. Dessutom skulle hennes matte följa med, alltså var

det nåt skumt på gång. När matte stannade vid macken för att tanka så kastade jag mej ur bilen.

Har dåliga erfarenheter av hundnappning när Sigridmatte är med. Men nu var det bara tankning.

 

Är i Eskilstuna och jag och Sigrid har passat ICA Maxis parkering. Bara för att undgå värsta ovädret var vi där

redan 8.30 imorse. Matte har återkommit och jag har span efter Sigridmatte.

 

Sigrid hon slappade i sin bur. Sigridmatte kom så vi åkte vidare.

 

Så ute igen och detta verkar lovande. Tror att vi skagåoch käka köttbullar.

 

Perfekt ÄNTLIGEN dags för köttbullar. Varken jag eller Sigrid får nån mat hemma så det var på tiden.

 

Syns på Sigrids min hur hungrig hon var. Vi blev mätta medan människorna pratade tråk och fikade i en

massa evigheter. Så skulle vi åka hem, oväder ute med fullkomligt vidrig hetta,

 

Bra, vi blev skjutsade till sjön här hemma. Bada är det enda som funkar att göra idag så nu är det bråttom till

vattnet.

 

Skönt,precis vad vi behövde, dessutom låg det en boll på stranden som vi använde i vattnet.

 

Kunde ha stannat i vattnet resten av dagen tror jag. Inser att jag nog borde ha börjat göra mej av med min

gamla vinterpäls för länge sen. Det är alldeles för mycket kvar av den och jag behöver absolut inte den där

tjocka värmande pälsen nu.

 

Självklart var vi tvugna att ta en massa rejs också. Fast det var egentligen alldeles för hett, men med några

vändor ut i vattnet så klarade vi det.

 

Hittade nåt gammalt mänsklig skräp som faktiskt var väldigt skoj att leka med.

 

Inte ett besök vid sjön utan att Sigrid ska gräva sina superviktiga gropar.

 

Här var det tur att matte missademed kameran. Jag hittade en fläck där jag skulle rulla mej men höll på att

rulla ut i sjön istället.

 

Visade Sigridmatte hur bra vi är på att hoppa upp på den här båten och sen få ost. Sånt behöver hon känna

till. Vore katastrof om Sigrid skulle passera här med henne och missa belöning.

 

Bäst att visa stockbalansering också fast egentligen var det för hett för alla vettiga hundsysselsättningar.

 

Jag hittade nåt i vassen som jag tänkte käka. Hann inte innan Sigrid snodde det.

 

Sigridmatte försökte göra inbrott i munnen på Sigrid men Sigrid är snabb så hon han svälja. Människor ska inte

alltid  lägga sej i vad vi har i munnen.

  Badade ännu mer, skönt var det.

 

Försökte leka och ha skoj vid skidbacken men det blev alldeles för hett. Fungerade inte ens att leka Hunden

på täppan. Skjutsade hem Sigrid och hennes matte. Hörde de där hemska orden Ses på måndag. Va då det var

ju helg för bara ett par dagar sen.

 

Äckeltemperaturen på min balkong när jag kom hem. Eländiga oväder inte konstigt att jag inte orkar nånting.

Slappade i brist på bättre sysselsättning.

 

Eftermiddagsrunda i lusfart. Gick till Grisöronaffären eftersom jag behövde med träningsgodis. Valde ut en

del som verkade gott.

 

Bestämde att jag ville ha ett sånt här horn. Har aldrig haft nåt och matte var snäll så jag fick det.

 

Dålig bild men detta är djupfrysta hundköttbullar av nöt.

 

Mattes senaste påhitt,klämma ner de där bullarna i hornet och sen fick jag jobba för att få ut dom. Eftersom

de var frysta så svalkade det en del medan jag jobbade.

Imorgon hoppas jag att det är bättre väder så det går att göra nåt utan att få värmeslag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards