wilmablogghund

Alla inlägg den 30 december 2022

Av Wilma Border collie - 30 december 2022 18:08

Började inget bra, ensam smaklös frukost, dötrist ensam morgonrunda. Sen var jag övertygad om att jag skulle hämta Basse. Hörde att matte pratade i telefonen, men lyssnade inte övertygad om att det var ointressant tråk.

Hamnade i bilen för jag skulle minsann hämta Basse.

 

Vad är detta? Var är Basse? Är du mer förvirrad än nånsin? Du har glömt att hämta min kompis!! Fick höra att idag skulle Basse hänga med sin husse. Jag skulle vara ensam. Extremt korkat, vem ska jag nu leka med? Diskutera dofter och en massa viktiga hundsaker?

 

Länge sen jag var här. Nån hade försökt köra bil upp till en mobilmast. Det hade bevisligen inte gått bra, tydligen väldigt halt med tanke på allt granris på vägen.

 

Alltså här skulle Basse ha varit med. Skogen är alldeles full med vatten. Måste ta med honom hit innan Vattentjuven snor det.

 

Kollade runt en massa, men det är inget skoj när jag är ensam. Om jag sitter bakom ett träd så kommer inte matte att se att världens ensammaste hund spanar ekorre. Missbedömde tydligen tjockleken på trädstammen.

 

Var en bit på min Sörmlandsledsetapp. Som fyrbent etappledare är jag alltid i tjänst. Spängerna var perfekta för vandrande hundar.

 

Skulle kolla om de sällsynta och fridlysta svamparna bombmurklor hade visat sej. Det händer att de finns vid denna tid på året. Men inte idag, det var alldeles dött, får kolla igen till våren.

 

Kollade av mer, allt var i sin ordning och den bit jag gick på min etapp var okej inga fallna träd eller annat onödigt. 

Men hade behövt Basse för att diskutera dofter och sånt som matte inte begriper.

 

Hade tur det blommade ost på ett träd. Kändes helt okej med lite tröst i min bedrövliga tillvaro. Bara för att göra den ännu värre började matte prata om att det drar ihop sej för vistelse i Hormonhäxefängelset och då blir jag ensam på helgerna. Jag ska som vanligt inte alls vara fängelsekund.

 

Du har kladdat! Lika bra att städa osttuben också, ingenting får gå till spillo.

 

Ibland sker det under. Helt plötsligt blev det ljust i skogen, den där utrotningshotade solen visade sej. Fast det var bara några minuter, sen var den borta igen.

 

Kolla hjärtat framför mej. Mitt känns också som sten när jag är ensam.

 

Den där slarviga människan. Skulle ha onödigt koppel och hon hade lyckats kladda ner det med ost! Missbruk av ost kallas sånt. Jag städade kopplet mycket noga.

Gick till bilen åkte hem till tråkhemma. Matte kollade postfacket och viftade med nåt papper om att nu hade det minsann kommit ett paket som Postmord borde ha delat ut för länge sen. Tydligen var paketet till mej, Basse och katterna.

Käkade lite, somnade medan matte höll på med tråk.

Eftermiddagsrunda, paketet är hämtat och det doftar ljuvligt. Elak människa som inte alls tänker på den behövande hunden, fick inte slita upp det innan jag var hemma

 

Kolla vilken skatt!!!!! Massor med smarrigt både till mej, Basse och katterna. Jag och Basse letade upp massor med såna där stinkande mandelriskor i somras. Sen skickade matte allt till människor vi känner. Som tack kom allt detta till oss.  Måste ta ett snack med Basse i morgon om att vi ska jobba ännu hårdare med såna nästa år. Jag provsmakade, utsökt var det.

 

Kleptoman Leya höll sej framme och snodde åt sej en stickis. Lille Cooper han sov och märkte ingenting, han ska få när han vaknar.

 

Matte fick också, ett gäng med lotter. Hörde nåt om att hon vunnit och nog borde placera vinsten. Inga problem, den kan jag och Basse placera genom shopping i vår bästa butik, Men så var det mänskliga påhittet om att vi ingen behöver jut nu. Behöver vi visst, vi behöver alltid massor!!

I morgon då är det party och fest. Inte vilken hundträff som helst, de fyller 5 år i morgon och självklart ska vi hundar fira ordentligt.

Rapport om det kommer i morgon




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards