wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 17 maj 2019

Umgåtts med Dvärgschnauzer Moha

Av Wilma Border collie - 17 maj 2019 17:55

Skulle inte åka nånstans idag heller. Enligt matte så visste hon att det var nån som ville träffa mej och Jenna. Vi tackar aldrig nej till umgänge.

På väg mot vad vi nu sulle och vem det nu var som ville träffa oss så mötte vi först Susanne. Jenna tjöt av lycka. Såg Rottis Helga också, men jag tycker att hon är läskig.

  Passerade Heden och där kom Inez rusande på fria tassar, vi hälsade och umgicks lite snabbt bara.

 

Fortsatte mot vad det nu var vi skulle göra.

 

Hundbadet var synnerligen dött och övergivet. Var nog inte här vi skulle träffa denna någon.

 

Varmt var det så jag svalkade tassarna och drack lite vatten. Tyckte att detta kan räknas som bad.

 

 Ingen som kan tro att Jenna alldeles nyligen ansåg att vatten var superläskigt. Hon tänkte minsann ge sej ut och simma.

 

Fortsatte för förr eller senare så skulle vi väl hitta den som ville umgås med oss.  Inkallning är en viktig kunskap så den tränas det alltid på. Jenna skötte sej ypperligt.

 

Jaha och där kom Inez igen och kastade sej ut i sjön. Ingen människa nära. Vi badade inte utan fortsatte.

 

Sen fick vi bråttom. Det var nämligen människor och nån hund vid Klovsten. Insåg att det skulle bli bra detta.

 

Det var Dvärgschnauzer Moha som ville umgås med oss. Mycket trevligt och vi säjer aldrig nej till umgänge.

 

Pust! Varmt blev det så jag slappade i skugan en stund först för att svalka mej så jag skulle orka med en massa viktigt sen.

 

Moha tränade på att gå slalom mellan de där konerna som tydligen inte är mina privata leksaker.

 

Nä du Jenna det här är MIN leksak. Du kan skaffa dej en egen, hon försökte sno den flera gånger men jag vann alltid.

 

Vi kollade noga vad Mohas matte pysslade med. Det  där tunnlarna som ständigt rymmer till olika diken fick några tyngder så de ska lära sej att inte rymma. Får se i morgon om de rymt eller är kvar.

 

Moha och Jenna hade en massa diskussioner om vem som egentligen skulle ha vilken pinne. Finns hur många som helst men de var alltid ute efter samma.

 

Så var det slut på det roliga, som vanligt gick tiden för fort. Matte kollade så inga av hennes frön var på rymmen.

Var bara ett par stycken som försökte rymma men de petades ner i jorden igen. Vi var fångar eftersom det är förbjudet att springa i den här jorden.

 

Nå?? Vi behöver faktiskt ost eftersom vi står på stenen. Fick ost.

 

Trevligt, vi träffade Teddy och Freya. Var många evigheter sen sist. Umgicks med dom och så hade vi sällskap en bit också.

Lämnade hem Jenna och gick hem. Precis som igår drabbades jag av passa huset eftersom Rottis Helga behövde hjälp att komma ut.

 

Eftermiddagsruna och ordning i tillvaron. Nu var minsann tillfälliga Pryl 7an öppen så jag tog mej in.

 

Eftersom det är fredag så fick jag utsökt goda köttbullar av Anna. Behöver  många köttbullar ofta.

 

Var bara tvungen att ta mej in i Susannes butik också. Lyckligast av alla blev Dixie som äntligen passade sin butik igen. Vi smaskade självklart ost tillsammans.

 

Chihuahua DeeDee var också där och ville ha ost. Så klart jag bjuder mina kompisar.

I morgon är det ÄNTLIGEN lördag igen. Ska ladda inför en massa trevligt mingel och skoj lekar med alla mina kompisar.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards