wilmablogghund

Alla inlägg den 3 december 2022

Av Wilma Border collie - 3 december 2022 17:42

Genomled mina ensamma trista morgonrutiner följt av passa dörren i evigheter.

Sen kom matte på att vi skulle åka efter många veckor.

 

Stackars Liftaren. Han var tydligen sent ute och kom rusande efter vägen

Men lift skulle han ha, typ principsak i Basses värld. Bilen skulle stå ungefär tio meter längre fram, men den biten skulle han ha lift.

 

Kallt var det så ute på sjön flöt det runt ett tunt isflak. Nu kanske Basse fattar att badsäsongen är över. Lägger sej isen så blir det fångenskap i kopel nära ala sjöar tills den blir riktigt tjock.

 

Ett under skedde bakom molnen så finns det faktiskt blå himmel, var länge sen sån syntes till senast.

 

Så¨där ja, det kom ett helt gäng med kompisar på en gång. Mycket trevligt, Vi har inte setts på en vecka så vi har alltid massor med viktiga saker att diskutera.

 

Bäst att kolla om Inezmatte har nåt gott att bjuda på. Vet vet att det kommer att gå åt energi.

 

Som här Poppie och Viggo, han syns knappt hade nån skoj jaktlek. Såna är energikrävande.

 

Bäst att kolla om Sigges Människor har nåt att bjuda på också. Det är väldigt viktigt att ha stenkoll på människors fickor.

 

Hm Bassehusse och Basse gör nåt, bäst att kolla.

 

Jaså Basse tror att han ska ha ensamrätt på en gammal trasig boll. Han borde veta bättre när jag är nära.

 

Så där så klart att jag kom över den. Himla skoj gammal död boll. Hade massor med roligt med den.

 

Viggo trodde att han skulle ha den, men han gav upp snabbt. Tänkte minsann inte släppa mitt byte för tänk om Basse skulle komma över den igen?

 

Äsch! Vad är detta? Är det redan slut? Vi kom nyss!!

 

På hemvägen skulle jag titta på nån julmarknad. Var inte mycket att titta på och inte fanns det nåt som passar hundar att köpa heller.

Gick till mattes förläggare istället. Matte skulle visst prata tråk i flera månader.

 

Men i skyltfönstret där finns minsann jag och till vänster syns Bjössihusses bok Det obändiga livet. Den där som matte var på release för i söndags. Hoppas många människor var där och köpte böcker..

 

Ett annat skyltfönster vid torget. Det går att rösta på olika pepparkakshus och av nån märklig anledning ska matte rösta på detta. Hörde nåt om att mer passande har hon aldrig sett. En stubbe med en massa olika svampar.

Hem, käkade och somnade.

Gick på eftermiddagrunda,trist sån, Träffade inga jag känner.

I morgon är det kompisar igen. Hoppas det blir lika bra som idag

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards