wilmablogghund

Alla inlägg den 25 december 2022

Av Wilma Border collie - 25 december 2022 18:05

Vanliga eländes rutinen i morse, smaklös tråkfrukost och ensam morgonrunda.

Passade dörren i flera veckor också

 

Jaha var är Basse? Undrar om vi ska ha julklappsbyte idag också? Det kunde jag enligt matte glömma, det var julafton i går och det är bara då det är julklappsbyte

 

Om solen varit framme så skulle det ha varit vackert med all rimfrost på träden.

 

Titta nu kommer det en bil! Trevligt jag får sällskap!

 

elma kom och samtidigt kom Basse från Ossys gamla dagis. Undrar om han suttit där och väntat på lift? Men det går inte på många månader när det är snö i skidbacken. Dessutom kom Poopie och fido. Perfkt vi blir ett gäng idag också.

 

Poppie bestämde sej för att leka med Selma. Många jaktlekar blev det.

 

Provade däcken, men de är bra hala när det är en massa frost på dom.

 

Bjössi kom iodag också. Mycket trevligt, han stackarn hade firat jul halva natten så han var trött. M,en Poppie bestämde att de skulle leka så Bjössi han fick minsann springa.

 

Till slut så sa han att han inte orkade längre. Hård julafton tar på krafterna. Basse kom till hans räddning, talade om för Poppie att Bjössi var trött. Alltså lekte han och Poppie ett tag istället. Här är vi alla kompisar och hjälps åt.

 

Men snälla Bjössi jag kan väl då jaga dej ett tag till? Bjössi ansåg att bordet var ett bra ställe att hålla till på.

Så hade vi en del trevligt mingel också, diskuterade åra julklappar och alla hundar verkade nöjda.

 

Nä vi fick inget godis i går och inte har vi fått frukost heller. Basse och Fido prtade snällt med Fidomatte. Visade sej att hon hade.

 

Äsch!! Ska vi vara tvugna att jobba för bitarna? Jag och Basse kollade noga att ingen hade missat nåt. Faktiskt så hittade vi några missade. Väldigt viktigt att inga såna ligger kvar som alla hundar vet har godis extremt kort hållbarhet.

Sen skulle Cooper med hem till mje. Hörde av Bassehusse att han och Nisse hade haft ordentliga röj inatt.

Matte e gick in och letade och ropade, men inga kattvalpar visade sej. De gör så ibland. Blir supertrötta och går och lägger sej och sover där det inte går att hitta dom. Slutade med att Cooper skulle skjutsas hemm till mej när han vaknade igen.

Åkte hem käkade lite och somnade.

Skulle på eftermiddagsrunda, då ringde Bassehusse och talade om att Cooper var på väg hem med honom och Basse.

Jag se hej till honom. Han gick en inspektionsrunda. Jga gick ut på en trist eftermiddagsrunda. Såg honom när jag kom tillbaka. Sen har han somnat nånstans, tog tydligen på krfaterna att vara hemma hos Nisse. Ja, ja förr eller senare så lär han vakna.

Har provsmakat lie av julklappsgodiset från Basse, Alldeles utsökt var det, hade gärna ätit upp allt, men se det fick jag inte för snålmatte. Vadå det är min julklapp jag äter hur mycket jag vill!!

I morgon är det dags för kompisar igen. Blir lite extra nu när det är jul. Hoppas det kommer många och vill umgås.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards