wilmablogghund

Alla inlägg den 31 december 2022

Av Wilma Border collie - 31 december 2022 17:58

Klarade av mina vanliga tråkrutiner. Eftersom jag minsann vet att det är lördag så passade jag dörren i flera veckor.

Sen var det dags att åka.

 

Så äntligen är vi tillsammans igen, jag och Basse. Kollade efter kompisar och jag berättade om vårt påfyllda godisförråd hemma hos mej. Vi planerar för fester på tu man tass.

 

Hej Fido trevligt att träffas igen.

 

Sen kom det nya hela tiden. Här är det Sigge, Labrador Alice och Berner Alice plus att Inez är på väg också.

 

Alltså detta är perfekt, massor med kompisar efter eländiga dagen igår.

 

Godisregn förekom ofta och mycket.

I dag är det nämligen inte bilken dag som helst.

Våra hundträffar fyller  5år idag, Tänk det är 5 år sedan vi hade den allra första. Under åren har vi skaffat oss så många nya kompisar och många människor har också blivit vänner.

Tänk vad vi har det bra med supersnälla Bassehusse som låter oss vara på hans gård och röja loss. Egen lekplats, stora ytor att springa på och när det är ovädershett på sommaren så har vi egen badplats också. Vi har det alldeles ofattbart bra som har tillgång till allt detta.

Alltså skulle detta firas.

 

Fidomatte provade att blåsa såpbubblor med baconsmak. Gick så där ville inte bli bubblor.

 

Gunhilds människor blåste upp en massa ballonger.

 

Basse som älskar ballonger visade Fido hur man gör.

 

Basse dansar ballongdansen. Det är superskoj och människorna var fullt sysselsatta med att plocka trasiga ballonger.

 

Alice och Alice berättade för Siggehusse att de inte sett nåt godis sedan förra godisregnet vilket var flera minuter sen.

 

Bäst att kolla att Gunhildmatte kan blåsa ballonger. Hon var faktiskt riktigt duktig på det.

 

Basse han fortsatte med sina lektioner ihop med Fido, mycket intresserad elev.

 

Vi var ett helt gäng som firade. lekte, minglade och hade så där trevligt som bara vi kan ha.

 

Titta. Gunhildmatte hon kunde minsann blåsa såpbubblor hon. Trevligt när även människor sysselsätter sej.

 

Vad Poopie och Gunhild sysslade med är ingen som riktigt vet. Tror Poppie vile leka men Gunhild var inte så sugen just då.

 

Bassehusse tillhörde också ballongblåsar skaran. Ska vi fira ska vi göra det ordentligt.

 

Mer ballongdanser. Detta borde vi få göra ofta.

 

Mera godisregn. Perfekt vi slapp tigga så mycket, alla fick vad de behövde.

Men sen hade tiden gått för fort igen. Dags att sluta för idag.

 


Basse han vandrade runt vid bilarna. Vadå, bli ensam. Alltså bad han om lift hem till sej och matte var snäll och skjutsade hem honom.

Åkte hem, trött och väldigt nöjd med vårt 5 års kalas. Kan vi möjligen fira 5 år och en dag i morgon? Vi hundar gillar att fira saker.

Basse han hade tydligen roat sej, för helt plötsligt låg det en bild och en efterlysbning i lokala Malmköpingsgruppen. Nån hade hittat Basse som hängt på en annan hund., Men ett telefonsamtal till Bassehusse och han fick komma hem igen.

Gick på eftermiddagsrunda. Önskade Vivecas magiska fönster gott Nytt År eller jag önskade Viveca detsamma. Träffade Zoya också som var ute i samma ärende. Fick gott godis.

Så träffade jag Förläggar Rudolf också. Gensta började  matte prata om kommande fängelse för Eudolf var så intresserad av mej. Hörde korkade idéer om att inte träffas då. Vadå vi vidhåller att border collie och dvärgschnauzer är en utmärkt kombination vad än människorna påstår.

Nu hoppas jag att denna bedrövliga natt blir så bra den bara kan för alla rädda djur. Förra året tyckte jag att det var riktigt läskigt, när nån mänsklig idiot smällde precis utanför fönstren. Ännu är det tyst och lugnt och det blir en kort och tidig kvällsrunda för mej. Ska visst få pyssla med en del hjärngympa också.

I morgon ska jag mingla runt igen så det blir en bra början på nya året.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards