wilmablogghund

Alla inlägg den 10 december 2022

Av Wilma Border collie - 10 december 2022 18:03

Vanliga eländiga lördagsrutinen med smaklös frukost och trist morgonrunda följt av passa dörren i veckor.

Sen kom jag äntligen iväg.

 

Basse kom, självklart hade han suttit vid Ossys gamla dagis och väntat på lift. Han hade tydligen glömt att nu är det slut på liftandet eftersom Vinterlekplatsen är öppen och det inte går att köra där.

 

Inte så kallt men alla träden ser bra frusna ut.

 

Basse spanade efter kompisar.

 

Som sagt kallt är det för matte skulle hälla upp nytt vatten till oss. Stora isklumpar i våra vattenskålar.

 

Så äntligen både Fido och Bjössi. Stackars Bjössi har ägnat tid åt den trista sysselsättningen VAM alltså vård av sjuk människa och inte varit med på ett tag. Anser att människor kan vårda sej själva istället.

 

Hej Gunhild. Hon som alldeles nyss var en liten valp håller på att bli vuxen.

 

Jo Gunhild husse du förstår jag är hungrig. Min frukost är så trist och smaklös när inte Basse är hemma hos mej. Skulle du kunna ge mej nåt? Behöver energi till mingel och lerk. Hade tur och fick gott godis.

 

Så kom Alice också. Vi blev några i alla fall trots att många av våra kompisar saknades idag.

 

Helt plöstligt så hade det varit ett godisregn. Vet inte riktigt vem som ordnat det men vi städade mycket noga. Inga godisbitar ska förfaras.

 

Lika bra att smöra för Bjössihusse också. Det kan ta lång tid innan vi har flera människor att tigga av.

 

Bassehusse brukar vara lönande, det vet vi så nu gäller det att hålla sej framme. Jodå det gav utdelning.

 

Gunhild kom på att det var väldigt bra att klättra runt på honom. Bra utsikt och en och annan godisbit fanns det också.

 

Hade lite mer trevligt mingel och viktiga hundsamtal. Försökte få Gunhild att förstå att det är bättre att stå på benen än att försöka ligga på rygg och föra viktiga diskussioner.

  

Äsch då, redan. Dags att följa med Basse till hans hemma. Men vi ses i morgon igen.

Fick passa bilden medan matte var och pratade bilder med förläggaren. En hel del som ska bytas ut i den engelska upplagan. Fast matte återkom och hade fått grepp om hur det ska gå till. Så allt ordnar sej med den också.

Hem käkade och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade hoppats på att träffa nån jag känner, men den turen hade jag inte.

I morgon är det dags igen. Förhoppningsvis fler kompisar då.


 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards