wilmablogghund

Alla inlägg den 20 december 2022

Av Wilma Border collie - 20 december 2022 17:42

Redan när jag skulle ut för sista kvällsrundan igår var det isgalcerat överallt. Jag som är fyrbensdriven hade vissa problem att stå på benen.

Gick in, matte skulle gå och lägga sej. I sängen under täcket hittade hon ett helt lager med kattleksaker väl gömda. Gissa vem som jobbat hårt? Vissa har varit borta länge men nu skulle de tydligen gömmas för de där kattvalparna som hon fortfarande inte bestämt vad hon egentligen anser om.

Mitt i natte vakande matte av massage i hårbotten av vassa kattvalpsklor medan Copper spann rakt i örat. Hörde nåt mutter om att det är bättre att umgås på dagtid.

 

Morgon och Basse och NisSe har anlänt. Cooper blev överlycklig när brorsan dök upp igen.

 

Så Bygatans frukostrestaurang har öppnat. Jag och Basse har fått vår och Nisse och Cooper har fått sin. Det doftar alldeles förföriskt från deras käk, men det når vi inte.

Gick på morgonrunda. Snorhal sån, men vi stod på benen alla tre.

Jaha vad pysslar det där kattvalparna med nu då? Bäst att ha koll på dom. Men det var mest en del lek och klättrande på matte, dessutom har de börjat förstå att jag och Basse är trevliga hundar om inte har en tanke på att vara elaka.

Kommer att bli väldigt bra detta.

 

Gå ut var det. Fortfarande väldigt spännade ute. Snorhalt överallt. Matte totalvägrade att använda bilen. Ni får halka runt hemma.

Tillsagda att gå försiktigt och enligt matte en himla tur att vi inte drar i kopplen utan går försiktigt.

 

Där det var snö gick det mycket bättre att gå.

 

Hm här var det skridskobanor igen. Jag och Basse letade tomtar, men de hade minskat. Matte pratade om att det finns korkade människor som inte vet skillnaden på mitt och ditt.

 

Basse påstod att här fanns det minsann et tomte sist, nu var det tomt. Vi kände oss blåsta på godis, får sånt när vi hittar tomtar.

 

Tjoho!! Jag hittade en tomte! Fick självklart godis för fyndet.

Halkade vidare genom skogen.

Skulle ta vägen förbi Basse och matte funderade över backen.

 

Inga problem alls Basse/Nissehusse hade grusat ordentligt så vi behövde inte halka.

Matte pratade om att tyvärr så skulle det bli en tråkrunda idag eftersom det var så halt.

 

Vaddå tråk?? När vi närmade oss skidbacken så hittade vi minsann Fido!! Vi blev lika glada alla tre över sällskap. Behövdes denna trista dag.

 

Bestämde att vi skulle sprina och leka ett tag. Så skönt att kunna vara på fria tassar och springa ordentligt.

 

Fast den där som försöker jaga sork under snön känner nog varken jag eller Fido.

 

Nästa korkade påhitt. Snöberget är enormt och Basse ansåg att vi kunde lka Hunden på täppan. Han var väldigt ensam om den åsikten. Blev tillsagd att gå ner samma väg som han tagit sej upp.

 

Jodå han lyssnade och kom ner samma väg.

 

Vi hade sån tur att vi fick leta godis också. Perfekt blev mycket roligare än vad vi trodde.

 

Hade sällskap med Fido nästan hela vägen. Mycket trevligt.

När vi sagt hej då till honom så träffade vi Rocky en stund ockå. Bra det är alltid trevligt att träffa andra hundar vi känner.

 

Hemma så jobbade Nisse hårt. Han ansåg att en leksaksmus passade väldigt bra i en blomkruka.

Jag och Basse käkade lite ocj somnade, lät matte ta hand om kattvalparna en stund. Vi kan inte slita ut oss alldeles.

Gick på eftermiddagsrunda, nu var skridskobanorna borta i stället var det blask överallt.

Bara det nu inte fryser på detta för då blir det riktigt halt.

Får se vad vi ska hitta på i morgon, nåt blir det.


  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards