wilmablogghund

Alla inlägg den 5 december 2022

Av Wilma Border collie - 5 december 2022 18:05

I morse så kom Basse precis som vanligt. Mycket trevligt. Gemnsam god frukost och trevlig morgonrunda, alltå precis som det ska vara.

Sen pratade vi med Kleptomanen. Berättade om de där kattvalparna och hade vi minsann hört hur matte skvallrat för Bassehusse om Kleptomanens eviga stjälande. Leya lyssnade intresserat sen sa hon att hon skulle tänka och planera och försvann.

Jag och Basse skulle till skogen, idag skulle det bli en vi inte besökt på länge.

På väg dit så diskuterade vi kattvalpar. Basse har aldrig träffat och när jag flyttade hit så var Kleptomanen halvvuxen kattvalp. Vi la upp lite planer vi också för hur vi bäst ska ta hand om dom.

 

Mastte hittade en gammsl bild. Kattvalpen näst längst ner är Basses kattvalp Harry, bakom honom ligger min blivande och käkar från deras mamma. Här är det ca en månad.

 

Så framme i dagens skog.

Hade massor att kolla.

 

De där biskopsmössorna lever fortfarande fast de var nog rejält frusna nu. För övrigt är det inga matsvampar heller.

 

De ska ta ner en massa skog tyvärr så nu hade de rensat och sågat ner massor med smågranar.

 

Här var det världens bästa breda stig med njukt gräs sist. Nu hade det blivit grusväg av alltihop. Och till höger om oss hade de lagt massor med grus där det växte massor med svart trumpetsvamp. Men vi har som tur är många andra bra arbetsplatser för såna.

 

Gick till den bra ravinen istället, den är reservat så den får inte röras. Passade på att leka en massa.

 

Bara det att i bäcken fanns det äntligen vatten efter månader av torka. Alltså det var kallt och minusgrader men se det hindrae inte galningen. Jag ska bada. Han är inte klok nånstans!!

 

Han kom upp så jag föreslog att vi skulle springa mycket och fort ifall han behövde bli varm, han påstod att han absolut inte frös, tror jag inte på.

 

Äsch! Vi hade en pinnkamp och Basse vann. Är inte alldeles säker på att jag känner honom när jag förlorar.

 

Basse drog på nåt äventyr. Tänk så perfekt att det precis då slog ut blommor på ett träd.

 

Två sekunder senare så dök han upp igen. Jag som planerat att käka upp alla blmmor ensam.

 

Dåre!! Ännu mera bad. Nu var ursäkten att han minsann såg tunn is på en del ställen, bäst att bada innan den gör allt vatten oåtkomligt.

 

Röjde loss vid sjön ett tag, eftersom den inte hade nån is så fick vi vara på fria tassar.

 

Basse fick sköta bryggkollen på egen tass. Jsg vägrade, tänk om han skulle knuffa ner mej i iskalla vattnet.

 

Det syns dåligt, men detta är Basses päls full med istappar. Och han påstår att det är skönt att bada nu!! Matte säjer att gamle Sigge var lika galen han, men han var svart så hans päls blev full med rimfrost.

 

Skulle gå tillbaka och blev fångar. Enligt matte så kanske det skulle komma nåt och köra på den där fullkomligt onödiga grusvägen.

  Jädra koppel!! Där inne hade jag bra span sist och det är minst en ekorre där nu också. Inte fick vi gå och spana och Basse här äntligen insett hur trevligt det är med ekorrspan. Har tagit flera år med kurser innan han fattade.

 

På väg hem och alla träd var fulla med rimfrost. Enligt matte vackert, vi brydde oss inte vi var trötta.

Hem käkade lite. Kleptoman Leya visade sej och skulle ha lunch sen tänkte hon fortsätta att planera. Blir nog spännande när hon ska lära två kattvalpar alla stöldknep.

Vi sov gott.

Gick på eftermiddagsrunda, passade biblioteket och trodde självklart att vi skulle till Vivecas magiska fönster.

Fick inte det är förbjudet enligt matte för Vivica har nån sjuka som kan smitta så matte håller sej på avstånd.

I morgon ska vi hitta på nåt annat får se vad det blir.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards