wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 17 maj 2017

Svampvatten

Av Wilma Border collie - 17 maj 2017 17:33

Tänk det har faktiskt kommit lite svampvatten idag. Matte hade egentligen en plan men det

ska vi göra imorgon istället. Eftersom det där extremt sällsynta blöta kom så kunde vi hålla

oss i hemmaskog. Innan jag skulle hämta Sigrid så släpade jag fram diverse viktiga saker som en

boll, frisbee och lite annat. Matte förstod vad jag mednade och tog med sakerna.

 

Men Sigrid nu är du fånig!!!!! Hon hade många åsikter om bilen som syns en bit bort, ska inte alls stå nån

bil där enligt Sigrid så hon morrade mycket hotfullt. Bilen blev inte rädd.

 

Nu börjar Häggen blomma. Fullkomligt ointressant om man är hund bara matte som gillar sånt.

 

Vem är du??? Vi har hittat en intressant varelse men den verkade vara lika asocial som Ekorrorna.

 

Det lilla svampvatten som fallit har väckt de här Vinbergssnäckorna. Fast denna ville inte alls varken umgås

med mej och Sigrid eller vara med på bild.

 

Skulle ta en sväng på den här vägen i brist på bättre ställen. Försökte falla svampvatten lite då och då.

 

Äsch! Jag måste träna mer på det där med att bära frisbeen rätt. Matte hade lyckats hitta en till så tanken var

att jag och Sigrid skulle ha varsin. Men Sigrid kände inte alls för att jaga sån idag.

 

Sigrid gillade mer den här lilla Draken. Den leker hon ibland med hemma hos mej så matte hade den med.

 

Jag roade mej med den andra frisbeen också. Nåtmåste jag sysselsätta mej med.

 

Som niförstår har jag det inte lätt på dagarna. Sigrid hon ansåg att leka Pitbull och anfalla mej det var som

vanligt dagens absolut bästa sysselsättning.

 

Försökte förklara för Sigrid att leka med boll är en bättre hobby än att slita strupen av oskyldiga jag.

 

Om jag fäller?????? Nä det vet jag absolut ingenting om. Vet inte alls varifrån all päls på mitt koppel kommer.

Tror i alla fall inte att den är min.

 

Sigrid och hennes gropar. Kolla stilen hon gräver så intensivt att bakbenen är i luften. Blöt lerjord det är

grejer det enligt Sigrid och matte började prata om vägen förbi sjön.

 

Regndroppar på ett grässtrå. Det är bäst att ha bildbevis på att det faktiskt har fallit nåt så sällsynt som det är.

 

Långt ute i gräste finns Sigrid och ägnar sej åt rengöring. Blött gräs är bra för att få bort lera tydligen.

Enligt matte så skulle vi hålla oss borta från den nyharvade åkern.

Men så blev hon upptagen med nåt telefonsamtal och kunde inte ha några åsikter just då och inte ta bilder

heller.

 

Avslutat samtal,jag harlämnat åkern men Sigrid är kvar. Vi hade jätteroliga rejs där medan matte var 

upptagen.

 

Visst är Sigrid "fin"? Matte bryr sej faktiskt inte så mycket eftersom skitiga hundar är bevis på hundar som

haft roligt.

 

Hörru slarviga människa ska jag hålla ordning på allt? Matte hade glömt påsen med alla mina saker medan

hon pratade i telefonen.

Det där telefonsamtalet det hamnade i tidningen. Först trodde matte att de ringde om nåt med svamp för

det händer ibland och väldigt ofta medan Sigge levde. Men nu handlade det om min sista kvällsrunda igår.

Ja ni läste rätt, går jag på kissrunda ringer tidningen. Fast egentligen handlade det om vad jag och matte såg

då. Artikeln går att läsa http://www.ekuriren.se/flen/nazistiska-affischer-i-centrum/ via denna länk.

 

Tröttnade på de där gärdena och skulle gå nån annanstans en stund. Vi vet att här bor Elisabeth som hade

Pryl 7an. Har hört att vi ska lära henne en massa skogsagility och tänkte göra det nu. Fick inte för skitmatte.

 

Tog en sväng i Ekorrskogen. Den har blivit väldigt grön och fin, men Ekorrarna verkar ha flyttat för de har

jag inte sett på ett bra tag.

 

Får vi ost nu? Den här bänken brukar ge sån. Jo vi fick, det ska inte fuskas med så viktiga saker.

 

Några håller på och bygger en koja i skogen. I september är det den där stora svampträffen här igen. Den

är så populär att nästan alla boenden är fullbokade. Alltså planerar matte att hyra ut den här kojan. Jag ser

mest fram emot att få träffa alla skoj hundkompisar igen och trevliga människor. Ska minsann se till att 

Sigrid får hänga med en del också, många som kommer läser om henne här.

 

Heter man Sigrid då kan man klättra på allt och förvänta sej belöning. Så klart hon fick det. Sen var det

bara att gå hem. Käkade lite och slappade.

Sen inträffade KATASTROFEN. Det knackade på min dörr och utanför stod Sigridmatte som hade slutat tidigt

och tänkte hämta Sigrid!! Våra rutiner ska inte ändras, det är min viktiga uppgift att gå hem med Sigrid på

eftermiddagarna. Alltså bestämde jag att det skulle jag göra och sprang många vändor till porten för att 

visa att de inte skulle klara att gå hem ensamma. Fick inte alls göra det för skitmatte,

När jag gick på eftermiddagsrunda så var dörren till nya Prylaffären öppen, alltså gick jag in. Fick höra att

Sigrid hade minsann rusat in där. Jag blir imponerad av henne, hon har lärt sej var de viktiga affärerna finns

och lyckades släpa med sin matte.

Sen gick jag till vanliga Prylaffären och fickett smarrigt grisöra som jag käkade upp när jag kom hem.

I morgon ska vi visst få göra det som inte blev gjort idag.



 
 
Kasper

Kasper

17 maj 2017 22:55

Vi finns fortfarande, allihop. Matte väntar på mer ork och så, och framförallt är hon rasande trött på sina datorer!!! Men endera dan dyker vi nog upp i bloggen igen. Hälsar hon.
Vi har förresten också fått lite regn idag - hela 4 mm...

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards