wilmablogghund

Alla inlägg den 7 december 2022

Av Wilma Border collie - 7 december 2022 18:00

Rejält kallt i morse också. Men jag har minsann mina rutiner oavsett väder.

 

 Var är han? Jag vet att Basse är på gång så jag har tvingat matte att öppna dörren. Nu ska jag ta emot honom.

Han kom snabbt så jag kunde hälsa välkommen och vi gick in för gemensam frukost.

Ut på morgonrunda, tur att vi har pälsar för det var kallt.

Hem, morgonbrottades och funderade på vad vi skulle hitta på idag.

 

Blev vår vanliga lekplats,matte sa att hon hade en plan.

Började med en del spring och lek.

 

Basse hittade ett gammalt revben som han gömt. Sen låg han och gnagde och märkte ingenting.

 

Jag hade däremot superskoj med bollen alldeles på egen tass. Basse han var så upptagen att han märkte ingenting.

 

Passade på att snutta en del på den också. Var inte alls kallt att ligga i gräset.

 

Basse övergav benet. Då skulle vi in i skogen. Hade sett att matte bar på en påse så vi förstod vad som väntade. Passa träd i flera dagar och oroa oss för att hon skulle gå vilse och aldrig mer hitta oss.

 

Äntligen jag släpptes först och spårade noga. Detta är superskoj. Inte vet vi vad som väntar i slutet heller.

 

Underbart!

Massor med pannkaksbitar som vi fick leta länge efter. Pannkakor är supergott. Vadå hundmat? Vi kan leva på pannkakor. Tyvärr hörde vi matte prata om att detta kanske var sista gången på länge om det trillar ner en massa snö. Då går det inget bra att lägga spår. Va?? Ska vi leva hela vintern utan skogspannkakor och revben? Känns som en rejäl katastrof.

 

Så var det pedanten i arbete. Ska inte finns några bloddropar kvar som avslöjar var vårt spår har varit.

 

Men hur länge ska han städa? Matte har sagt att vi ska åka och kolla på nåt vi kommer att gilla. Väntade i veckor.

 

Basse han bara städade, alla ska bort enligt honom.

 

Till slut kom han. Perfekt först massor med pannkaksbitar till oss och sen hade hare fixat efterrätt till oss också.

Kändes väldigt bra.

 

Matte stirrade på nån rimfrost och påstod att den var vacker. Vi hade inte tid vi käkade harpluttar.

Så gick vi till bilen för nu skulle vi åka och titta på nåt.

 

Titta!! Nu kör de snökanonerna!! Äntligen kommer den ljuvliga konstsnön. Som jag ska rulla och njuta.

 

Titta i barnbacken där börjar det bli snöberg också. Snart kan vi leka Hunden på täppan och rulla i konstsnön.

Strålande tider väntar. Äntligen blir det ordning på vår allra bästa vinterlekplats. Nån dag till sen så.

Åkte hem åt våra Dentastix,började planera för allt skoj vi ska ha bland snöbergen. Har inga behöv av andra ställen, där kan vi ha hur skoj som helst.

Sov en stund, gick på eftermiddagsrunda Hade tur Basse fick Vivecas magiska fönster att öppna sej så vi fick välbehövligt godis.

Undrar om vi ska till vinterlekplatsen i morgon?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards