wilmablogghund

Alla inlägg den 29 december 2022

Av Wilma Border collie - 29 december 2022 18:03

Matte hade en plan som lät bra idag.

Men så ansåg vädret nåt annat. Regnade när jag gick på min eländiga ensamma morgonrunda.

Hämtade Basse, regnade fortfarande. Matte ställde in de bra planerna.

 

Skidbacken. Idag var den okej, det hade slutat regna och ingen pistmaskn eller människovalpar. Bra nu kan vi roa oss.

 

Denna underbara konstsnö. Så alldeles perfekt att rulla i. Gjorde det massor och råkade visst tappa huvudet så skönt var det. Undrar om jag kan resa runt till alla skidbackar och prova deras konstsnö? Jag är faktiskt självutnämnd expert på sån. Natursnö är för amatörer.

 

Så nu kan vi leka en del.  Hade mycket skoj med spring och brottning.

 

Basse han inbillade sej att det skulle gå att gräva efter sork. Gick som vanligt inte alls som han ville.

 

Lekte mera, mycket trevligt.

  

Men sen hamnade vi i koppel. Vi visade att det var nåt på gång nånstans, dessutom började det regna igen. Skulle gå vidare.

 

Träffade Ricki och Tilly (som inte fastnade på bild) en snabbis. De skulle gå samma runda som de går varje dag, inte så där som jag och Basse som går olika.

 

Jaha vad ska vi hitta på nu då? 

 

Visst det är mitt i vintern men det går alldeles utmärkt att jobba som svamphundar. Vi hittade små vinterskivlingar.

 

Finns små alldeles nyfödda,  det finns faktiskt svamp året runt och detta är en matsvamp,  Fick självklart godis och beröm.

 

Inspektera bryggor är viktigt. Koppelfångar eftersom isen inte är hundtillåten enligt matte.

 

Basse han drömde om antingen badsäsong eller isrejs. Varken det ena eller det andra är aktuellt just nu.

 

Vid människornas badplats så kollade han isen, den gick inte alls att döda och dessutom snorhal.

 

Tur att inte Basse fattade att vid badstegen är det en vak där människor badar. Bada nu? De är lika galna som Basse.

Hade han upptäckt det öppna vattnet hade han säkert kastat sej i.

 

Här i omklädningshytten brukar det blomma ost. Missräkning, fanns inga ostblommor men det växte annat godis som tur var. Finns inte minsta lilla smula kvar. Skönt att vara under tak eftersom det regnade.

 

Provade ett bord också. Bra bord, gav godis.

 

Syns inte så bra. Men grusvägen är skridskobana, anledning till att det är många av våra bra skogar som vi inte kommer till just nu. Matte tänker inte alls glida i diket.

 

Ska åka hem och se över skadorna, men Basse hade planer på skidbacken en sväng till. Han misslyckades. 

Åkte hem, käkade lite såg över våra skador och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, trist och tråkig sån. Inga vi känner ute.

I morgon ska det visst inte regna då kanske vi kan genomföra dagens plan.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards