wilmablogghund

Alla inlägg den 24 december 2022

Av Wilma Border collie - 24 december 2022 17:41

Blev nattgäst igår igen. Fast nu var det inte Basse utan Nisse som fick sova kvar. Märkte ingenting av dom i natt.

 

Så där frukostrestaurangen för hungriga kattvalpar har öppnat. Jag fick  min eländiga ensamma smaklösa tråkfrukost också.

 

Matte trodde att hon skulle göra nåt på min dator. Glöm det. där skulle Cooper sitta och tvätta sej efter frukosten.

 

Efter min trista ensamma morgonrunda så hände det märkliga saker. Matte packade in både Nisse och Cooper i transportburen. Vad sjutton skulle hända nu? Sen tog hon en kasse med julklappar också.

 

Vi skulle hem till Basse. Nåt med julklappar på gång så både Nisse och Cooper fick hänga med. Kleptoman Leya fick vara hemma för att inte stjäla allt hemma hos Basse.

 

Detta var spännande, jaga en laserprick är skoj om man är liten kattvalp.

 

WOW jag har tydligen varit en snäll hund för jag fick julklapp av Basse/Nissehusse.

 

Titta så perfekt fullt med massor med smarriga ben. Här ska käkas.

 

Kattvalparna vet inte vad jul är. Men självklart fick de också julklappar.

 

En liten leksaksmus som enligt Cooper var jätteskoj.

 

Så fick de mer godis och leksak.

Från mej och Basse fick de leksaker och sticksar.

 

Oj!! Kolla vi serveras minsann julfrukort av Bassehusse. Supersmarrigt med korv och skinka. Sån frukost borde vi få varje dag.

 

Titta julklapp från matte också. Vi fick varsin leksak, goda ben som vi kollade mycket på när vi julklappsshoppade.

Var lika i både mitt och Basses paket.

 

Usel bild men detta var supergott! Matte hade köpt hamburgare med kycklingsmak till oss.

 

Ser ut så här. Bilden är på påsen de låg i. Borde faktiskt få åka och shoppa fler såna för de var verkligen supergoda.

 

Cooper han tyckte att det var så skoj med julklappar att han kollade igenom papperen för att se om det fanns fler. Gjorde det inte, men han fick sticksar av Basse/Nissehusse.

 

Den där Kleptoman Leya hon har minsann haft kurs med Nisse. Helt plötsligt försökte han sno ett av våra ben med kyckling. Hon är expert på att sno såna och gnaga bort kycklingen. Hon kunde väl ha kurs i annat än hur man snor godis från behövande hundar!!

 

Basse satt i sin husses knä och kände sej väldigt nöjd med alla julklappar.

Men då skulle vi ut.

 

Titta Bjössi hade kommit!! Det är lördag och då ska det vara hundträff julafton eller ej. Alltså bestämde människorna för en gångs skull nåt bra. De som ville och kunde fick komma.

 

Så kom Gunhild också. Hade hört att människorna pratade om att det kanske inte skulle komma några idag. Så klart vi hundar måste få roa oss.

 

Blev en del skoj röj fast vi bara var fyra hundar.

 

Jaha och vi hundar ska få vad??

Äsch var bara kaffe och glögg till människorna, sånt dricker inte vi.

 

Bjössi hittade en skoj flaska att roa sej med.

 

Jag och Basse röjde en del. Sen var det dags för alla att åka. Då kom människorna fram till att Cooper kunde få stanna hos Nisse idag. Då har han sällskap av brorsan och Cooper vänjer sej vid att vara där om han skulle behöva vara där nån gång. Nu får han sova öer hos Basse och Nisse så hämar jag hem honom i morgon.

Åkte hem gav Kleptomanen hennes julklapp gott godis och leksak.

Somnade gott mycket nöjd med min superbra julafton.

Gick på en trist eftermiddagsrunda. Var alldeles dött ute.

I morgon är det hundträff som vanligt. Hoppas det kommer många kompisar då så vi kan diskutera våra julklappar och annat viktigt.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards