wilmablogghund

Alla inlägg den 26 december 2022

Av Wilma Border collie - 26 december 2022 18:04

En stor nackdel med såna här helger. Det blir så trista mornar. smaklös ensam tråkfrukost och lika trist morognrunda. Fördrar när Basse kommer till frukost och mporgonrunda.

Passade dörren helt enligt rutin.

  Framme, men var är Basse? Faktislkt mycket bättre när jag kan åka via skidbacken och plocka upp liftaren.

 

Han kom, hade tagit lite sovmorgon sa han.

Nu börjar väntan kommer det några trevliga kompisar idag?

 

Jodå det är kompisar på gång. Kolla blänket i isen. Backen ner till Basse var skridskobana med blankis eftersom det töar och hade regnat.

 

Alice kom och Sigge. Bra för Siggehusse brular ha gott godis. Självklart fick vi, är det jul ska vi hundar ha mycket godis det är en viktigt hundlag det.

 

Poppie kom också. Trevligt att vi belv några i alla fall.

 

Nu kommer det en bil igen. Ännu en kompis på gång.

 

Inez var det, men eftersom hennes matte hade fel skor på sej så höll hon till i skogen. Ingen fler arm och benbrott där inte.

 

Vadå ett staket. Det hindrar inte ett gäng godissugna hundar. Vi var bara tvugna att hälsa på Inezmatte och kola vad hon bjöd på. Alldeles utsökt godis.

 

Sigge och Inez fick så mycket energi av det så de sprang så de blev alldeles suddiga. Människorna som är tämligen usla på att sysselsätta sej, de pratade oändliga mängder med tråk.

 

Alla skulle åka hem, men se det hade inte Sigge nån lust med. Han ville stanna och röja mer med Basse, men tyvärr vann hans människor.

 

Mycket nöjd Basse, han ska släppas in till sin husse och kattvalps Nisse. Men eftersom det var så isgata så fick han lift i flera meter till sitt hemma. Enligt matte har Basse en del knäppa idéer. Vadå jag tycker att han är smart som tar chansen att lifta när han får den.

Lämnade in Basse i hans hus.

Nästa gång det är hundträff då händer det grejer för då fyller våra fantastiska hundträffar 5 år och det ska visst hända saker för oss hundar.

 

Min bil den ställde matte här hpos våran allra bästa bilveterinär.

Gick hem käkade lite och somnade. Vaknade av att matte tänkte rymma. Ska bara hämta bilen, kommer snart. Så fick jag EN grej från julstrumpan med godis jag fick av Basse. Snålkärring, det finns massor kvar!!

Hon återkom med nyopererad bil så fått en styrled tranplanterad, två tuber med ost till behövande hundar och några påsar med käk som vi kan ha som godis!! Bra vi behöver alltid ha väldigt välfyllda godisförråd, desto mer desto bättre.

I morgon ska jag och Basse övervaka när bilen bli ombestiktigad och sen ska vi göra nåt annat också. Alla de där skridskobanorna som återkommit gör att massor av vvåra bra skogar blir oåtkomliga just nu.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards