wilmablogghund

Alla inlägg den 13 december 2022

Av Wilma Border collie - 13 december 2022 17:59

Lika kallt idag och den där eländiga blåsten full med invånare från Norra ishavet. De bra skogarna kan vi glömma just nu, alldeles för kallt för trevliga långrundor i dom nu.

Efter att ha tagit emot Basse käkat frukost och varit på morgonrunda funderade vi på vad vi skulle fördriva dagen med.

Kallt och opålitliga isar begränsar tillvaron en hel del.

 

Trevligt vinterlekplatsen belv det. Där är det som en gryta så blåsten känns inte så mycket.

 

Basse han slängde och ägnade sej åt en massa rull. Bra att han äntligen börjar förstå detta med att konstsnön det är grejer det.

 

Kollade av de nya snöbergen. Alldeles perfekta var de.

 

Matte hade vänligt nog tagit med sej bollen. Jag var snabbast och vann den.

  Hörru jag vann!! Den är min!! Fast det var hinla skoj med dragkamp förstås.

 

Ha,ha,ha känn dej slagen Basse, nu vann jag igen!!

 

Trodde att jag utförde några sköna snörull i största hemlighet medan matte och Basse höll på med nåt annat.

Avslöjad eftersom jag råkade tappa lite päls. Jaha och här har Ruggugglan legat fick jag höra. Och? Sköna rull i konstsnön och bli av med en del överskott av gammal päls kändes väldigt bra.

 

Körde en del skoj brottning också. Perfekt att hålla igång då märker vi inte att det är kallt.

 

Nu ska vi köra hunden på täppan. Basse trodde att han skulle smita men jag jagade efter och motade upp honom igen. Inget fusk här inte.

 

Kampen pågår. Tyvärr så blev vi halshuggna av kameran eftersom matte befann sej nedanför. Hon ville inte alls delta i Hunden på tppna. Hade varit skoj med människan på täppan och knuffa ner henne.

 

Detta är superskoj här har jag precis knuffat ner Basse. Blev massor med omgångar, ibland lyckades han knuffa ner mej, men jag återkom och gav igen. Matte pratade om att det yrde runt hundar.

 

Kolla vilka enorma berg det är uppe på toppen av skidbacken. De vore nåt att testa Hunden på täppan. Men där uppe är det koppeltvång så ingen bra lekplats.

 

Så var turen med oss. Egentligen så skulle vi hem, men då kom minsann Fido. Väldigt trevligt.

 

Vi hann med en del trevlig lek med honom också medan människorna pratade tråk. Blev alltså alldeles perfekt.

Hem, käkade och somnade. Tar på krafterna att ha en massa skoj.

Gick på en trist eftermiddagsrunda, alldeles ödsligt ute, hade gärna träffat fler både hundar och människor.

Får se vad vi ska hitta på i morgon, med tur kanske inte lika kallt eller att det i alla fall slutat blåsa.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards