wilmablogghund

Alla inlägg den 17 december 2022

Av Wilma Border collie - 17 december 2022 18:33

Var väldigt kallt i morse. Ja inte ute men inne. Värmen hade dött så alla element var iskalla. Matte hade åsikter,väldigt många som jag inte tänker upprepa.

Dessutom hade kattvalp gömt sej och det ordentligt. Rådde ett smärre kaos här. Kallt inne och hitta kattvalp, samtidigt som element skulle luftas utan effekt och en massa annat strul. Kan säja att matte har haft bättre början på dagarna. Kleptomanen gick gick runt och såg ut som om hon precis visste var kattvalp var, men se det skulle matte strunta högaktingsfullt i.

Till slut hade de hittat var det läckte och det skulle åtgärdas.

Jag såg till att få åka till Basse istället.

 

Vänligt mottagande jag fick då eller? Ingan fara Basse var bara så glad att se mej.

Vi diskuterade våra kattvalpar. Basses kattvalp svär åt honom, men basse sa att han bryr sej inte om vad små kattvalpar säjer.

 

Matte hittade en bättre bild på Nisse som bor hemma hos Basse. Han är lika fin som min.

 

Så där nu kommer det nån eller det ser ut att vara två.

 

Jodå Fidomatte hade hämtat Inez också. Hennes matte mår inte bra så Inez fick hänga med och roa sej.

 

Perfekt det har regnat godis. Bäst att käka, jag fick ju bara min ensamma smaklösa tråkfrukost i morse.

 

Sigge kom också.

 

Bra för Siggehusse har alltid gott godis att bjuda på.

 

Hej Gunhild. Trevligt att träffas. Faktiskt var Poppie med också men hon fastnade inte på en enda bild. Kan ha att göra med mattes irritation över de kalla elementen och försvunna kattvalpen. Inte mycket ordning i hennes hjärna då inte.

 

Vackert var det. Inte så kallt och rimfrost överallt. Sånt har inte vi hundar tid att bry oss om, vi har viktigare saker att greja med.

 

Som detta tigga godis av Fidomatte. Tur att andra hade för i kaoset hemma hade matte glömt att fylla på.

Men så gick tiden för fort igen., Dags att säja hej då till alla.

Åkte hem. Matte mekade med alla elementen och helt plötsligt var de varma igen. Medan vi var borta blev felet lagat.

Jakten på kattvalp fortsatte när matte för tusende gången titade bakom gardinen i sovrummet så satt minsann kattvalp där och såg ut som om han suttit där hela tiden.

 

Så där han har fått följa med ut i köket. Först var allt läskigt, men efter ett tag hos matte började han spinna och trampa och visade att det var faktiskt bra mysigt. Kom på att han var hungrig också och fick käk som han uppskattar.

Så var det den där saken med hans namn. Hos uppfödaren hette han Ville. Men matte har sedan stenåldern älskat nån som heter Alice Cooper. När honbörjade föda upp Norska ksogkatter döptes kullarna efter alfabetet. Men när den första kulle föddes var inte stamnamnet godkänt av SVERAK och de fick bara ha ett namn bestående av ett visst antal bokstäver. Blev ingen Alice Cooper då.

Men nu så Ville får heta Alice Cooper, Först skulle han kallas Alice men nu velar hon om att han kanske ska kallas Cooper istället. Tänk om människor kunde bestämma sej?

 

Suddig mobilbild, men han började utforska omgivningarna. Som liten kattvalp tar det sin lilla tid att vänja sej vid allt nytt. Mej studerar han med misstänksamhet men svär inte

Gick på eftermiddagsrunda. Hade sån tur att Vivecas magiska fönster öppnade sej så jag fick godis. Precis vad jag behövde.

Hem, kollade kattvalp mer.

Så påstod matte att hon skulle till Rottis Helga och försvann. När hon säjer så vill jag aldrig hänga med eftersom jag tycker att Helga är läskig.

Men hon LJÖG!!!!!!!!!! Hon kom minsann hem med Basse och Nisse!!!!! Deras husse ska bort i kväll så de ska sova hos mej.

 

Lite skumt blev det för brorsorna att träffas igen. Fast Alice Cooper visade Nisse att det finns gott käk här. Nu har de ätit och ligger och sover i fönstret, Men den där Nisse han säjer fula ord till mej också. Kleptomanen hon har inte ens märkt att kattvalparna har förökat sej.

I morgon är det dags för kompisar igen och så ska Kleptomanen firas eftersom hon fyller 7 år.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards