wilmablogghund

Alla inlägg den 4 december 2022

Av Wilma Border collie - 4 december 2022 20:11

Vanliga eländiga helgrutinerna i morse.

Tur att det är måndag i morgon så det blir normalt.

Efter många evigheter fick jag äntligen åka.

 

Ingen liftare som väntade och hemma hos Basse syntes han inte heller till. Märkligt vi har inte setts sen igår och det var länge sen.

 

Fortfarande kallt så ute på sjön håller isen på och lägger sej. 

 

Poppie kom ganska omgående, mycket trevligt.

 

Så kom Labrador Alice också. Bra för vi ska vara många hundar på våra sammankomster.

 

Så där Berner Alice också. Henne var det länge se jag träffade, alltså många trevliga samtal.

Matte hade den goda smaken att gå och släppa ut Basse. Han mer eller mindre trillade ut genom dörren. Rädd att missa en massa trevligt umgänge.

 


Prata med Bassehusse är viktigt om man är hund. Vi måste hålla oss väl med honom så vi fortfortsätta ha alla trevliga hundträffar där. För övrigt brukar han ha gott godis också.

 

Så nu kom Tilly också och hennes husse brukar vara generös och se till att vi slipper svälta. Fick gott godis och slapp svälta.

 

Var en del lek och trevligt mingel också. Bäst att passa på för det är många evigheter tills det blir helg igen.

 

Jag och Berner Alice pratade med Inezmatte om att det minsann var minst en kvart sen vi fick nåt godis senast.

Hon lyssnade så vi fick.

 

Så gick tiden för fort igen. Basse skulle åka till Ossys gamla dagis med sin husse. OBS att Basse sitter i lådan och det går väldigt sakta när Bassehusse kör.

 

Ungefär så kom dvärgschnauzer Mezzo förbi och sa hej. Vi hade trevliga samtal medan människorna pratade oändliga mängder med tråk.

Sen skulle jag åka hem till ensamma tråkhemma, fast jag hade hört att det skulle hända nåt mer under dagen.

Käkade och somnade.

Gick på en trist eftermiddagsrunda. Sen började jag vanka så där som jag gör när Basse är på gång. Det var varken morgon eller måndag men jag visste minsann. Så skulle jag ut. Matte klädde på sej och tog ut mej och mycket riktigt så kom Bases bil. Men nu skulle jag ut och åka med Basse hans husse och matte.

Vi åkte och åkte. Sen fick vi passa bil medan människorna försvann.

 


Detta är Bassehusse med en liten kattvalp som matte tror heter Harry. Basse ska få en kattvalp och dessutom har människorna kommit på att Basses kattvalp ska få vara hemma hos mej när husse jobbar så slipper stackars liten kattvalp vara alldeles ensam i början.

 

Han och Bassehusse kom bra överens direkt.

 

Detta är hans brorsa Ville och vet nii vad. Ville blir min kattvalp!! För sen i höstas är det bara Kleptoman Leya kvar, de andra har gått över regnbågsbron på grund av ålder. Ville är blåtigré och har en liten vit svanstipp. Matte gillar vita svanstippar. Så behover Kleptoman Leya kattsällskap. 

Ha, ha, ha hon kommer att få ett elände med att lära två kattvalpar alla stöldknep hon kan.

Jag och Basse behöver troligen åka på vilohem för utarbetade hundar sen.

Till jul är de tillräckligt gamla för att flytta till mej och Basse.

 

Detta är min Ville och en av hans brorsor. De har tre bröder som behöver ha nya hem.

Efter flera månader behagade människorna återkomma så vi kunde åka hem. Hörde talas om kattvalparna, så jag och Basse måste börja planera i morgon. Måste lägga upp jobbet för att ha styr på både Kelptomanen och två kattvalpar de dagar Basse är hos mej. Känns som om vi kommer att ha tassarna överfulla.

I morgon är det äntligen måndag och enligt matte väntar nån bra skog på oss då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards