wilmablogghund

Alla inlägg den 11 december 2022

Av Wilma Border collie - 11 december 2022 18:02

Klarade av tråkrutinerna i morse.

Efter att ha passat dörren i veckor så kom jag äntligen iväg.

 

Jaha var är Basse nu då? Han syns inte men låg ute vid sitt hus och väntade på mej.

 

Jaha vad har hänt sen vi sågs i går då? Som vanligt har vi massor att diskutera. Dessutom hade nån kissat på ena däcket igår, måste noga undersökas.

 

Nu är det väntan på att det ska komma fler kompisar.

 

Jodå Alice kom, skönt att vi inte blev alldeles ensamma.

 

Nu så Poppie och Bjössi har kommit och långt där borta ser det ut som om Fido är på väg. Bra vi blir några idag också.

 

Men Poppie ska inte du mingla runt med oss? Sitta hos husse det kan du göra hemma.

 

Det blev trevligt mingel. Vi är väl medvetna om att nu dröjer det många evigheter tills det är dags igen så lika bra att passa på.

 

Tänkte, trodde att Bjössihusse skulle leka med oss. Men det var bara en trasig plastmoj som skulle kastas. Höre nåt om vassa kanter som vi kunde göra oss illa på.

 

Lekte en del istället. Bäst att passa på.

 

Fast mitt i leken så fanns det en massa godis. Bäst att ta reda på allt. Det är minusgrader och vi har hört att godis blir dåligt väldigt snabbt vid minus.

 

Fick mer energi så jag och Basse hade en skoj jaktlek med Poppie.

 

Himla roligt hade vi, tror människorna uppskattade vår underhålling medan de stod ochh frös. Vore bättre att de sprang runt och lekte med varandra.

 

Gunhild kom också förbi en sväng. Trevligt nu var vi en hund mer än igår. Helst sa vi vara många hundar,

 

Redan? Alla kompisar håller på och ska lämna. Vi kom faktiskt alldeles nyss! Men neligt matte ska jag släppa in Basse i hans hus och åka hem till ensamhet och elände.

Släppte in honom och hörde att vi ses som vanligt i morgon.

Käkade och sov.

Gick på eftermiddagsrunda dödtrist sån. Träffade inte några jag känner och jag behöver faktiskt träffa både människor och hundar.

Men i morgon är det måndag och de bra rutinerna. Basse kommer i morgonbitti och sen har visst matte planer. Får se vilken det blir. Hur som helst blir det säkert en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards