wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 december 2016

Meddelande till alla hanar

Av Wilma Border collie - 27 december 2016 17:45

Tänker börja med att berätta om igår kväll. 

Det allra värsta som finns är tassamputation vilket borde vara totalförbjudet. Nu är det tyvärr inte

så bra utan vi hundar ska minsann plågas. Jag har som bekant haltat ut från Grisöronaffären på blodiga

benstumpar id några tillfällen.

Matte är envis, väldigt envis så hon håller på och tränar med mej. Precis vad vi gjorde i går kväll.

 

Titta! Jag vågar ha amputationsverktyget bredvid mej! Fick mängder med beröm och torkad blodpudding.

Förut har jag avlägsnat mej så fort jag sett det.

 

Ännu bättre! Jag vågar placera tassen på det.  Och det hoppade inte upp och klippte av tassarna. Massor

med beröm och ännu mer blodpudding. Enligt matte så är detta beviset på att tålamod, mängder med

beröm och supergott godis det kommer man långt med, mycket långt. Ännu sitter tassarna kvar jag bara tittar

och luktar på tortyrinstrumentet och lyssnar på ljudet medan jag käkar godis.

 

Men så var det hon Kleptoman Leya. Hon älskar MIN torkade blodpudding, fattar inte att klippa klor är

livsfarligt. Alltså försökte hon stjäla belöningen som jag skulle ha! Ni ser väl hur hon försöker få grepp om

mattes hand?

Så blev det idag. Blåste massor ute så skogen var förbjudet område.

 

Och vad hade du tänkt att jag ska göra i dag då? Ingen Sigrid hemma och skogarna är förbjudna, ska jag

bara ha tråkigt eller?

 

Rusade runt ett par varv på Heden som var alldeles övergiven, fanns inget skoj.

 

Lämnade MYCKET viktigt meddelande till alla snygga hanar. När det är så här viktiga saker så lyfter jag

nämligen på benet också.

Det är så här att nu börjar jag lukta gott och det behöver alla hanar vara medvetna om. Alltså jobbar jag hårt

på att sprida mina dofter så snart jag är ute. Många, många markeringar blir det. Jag är den enda i detta

hus som inte är kastrat så det är bäst att jobba hårt.

 

Träffade valparna. Sa bara hej till dom, de skulle på sin gamla vanliga runda och jag varierar ju alltid mina

rundor så jag skulle åt annat håll.

 

Men så trevligt! Det finns vatten i sjön igen. Visst det var lite kallt men gott vatten och skönt att svalka

tassarna. Hoppas det fortsätter så här.

 

Bestämde att jag skulle gå här då undviker jag läskiga gallerbron.

 

Vidare på spårvägen för  här var risken för fallande träd mindre.

 

Hoppade upp på en sån där godissten. Fick godis och matte hade idéer om att ta en fin bild på mej. Hade

ingen lust att se snygg ut, eller jag tcker att jag är det matte anser nåt annat.

 

Fyrtioelva misslyckade försök. Matte gav upp och jag höll på att blåsa bort.

 

Träffade han snygga hanen som jag mötte igår (vars namn matte fortfarande glömt). Jag ville leka men han

var mycket mer intresserad av de goda lukter jag börjat utsöndra. Tillåter inte en massa nosande i min

bak ännu.

 

Gick vidare, ville faktiskt ta en sväng i skogen så jag drog in i hasselskogen.

 

KNAAAK så kom denna stora gren trillande precis framför matte. Jaha skogen var nog inte det smartaste

stället idag.

 

Fick hålla mej där det är ganska öppet ifall det skulle börja trilla ner mer och kanske större träd.

 

Dagens höjdpunkt en blommande köttbullebuske. Tror de har högsäsong nu jag tog reda på alla "blommor".

 

Hann med ett par pass skogsagility också, måste ju sköta min kropp på bästa sätt.

Kom ut på Dunkvägen och fick hålla mej på den och sen blev det spårvägen. Tänkte gå genom en liten

skogsdunge men det fick jag inte. Knakade mycket i de gamla träden där.

 

Aha om jag fortsätter här via ett par gator så kommer jag hem till Sigrid. Försökte ta den vägen för hon

kanske har kommit hem. Enligt matte är hon inte alls hemma så jag skulle inte ta den vägen.

 

Nu har jag andra planer. Med tur så har Pryl 7an öppet så jag kan gå in där.

 

Det var öppet men där inne var det minsann en annan hund En liten pudelkille som jag aldrig träffat. Han

var trevlig och blev väldigt intresserad av mej.

 

Vi käkade i alla fall godis tillsammans. Fast sen var jag tvungen att sätta mej för att visa att jag inte är

intresserad ännu fast jag doftar gott.

 

Om denna lapp tycker jag INTE. Bara några dagar kvar sen finns inte Pryl 7an längre. Eländes, elände jag

kommer att vandra runt ständigt hungrig och godissugen nästa år



 
 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

27 december 2016 22:51

Jamans tråkigt Wilma, att Pryl7:an ska stänga :( Du får försöka hitta ngt annat godisställe, Tassarna upp <3

tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards