wilmablogghund

Alla inlägg den 28 december 2016

Av Wilma Border collie - 28 december 2016 17:39

Ingen otrevlig storm idag som hindrade skogsrundor. Alltså bestämde matte att vi skulle göra lite

nytta på vår ena Sörmlandsledsetapp. Kolla så inga träd trillat över leden och sånt.

 

Träffade Inez på Heden. Lekte den skoj leken drämma valp i backen, men hon var alltid uppe lika fort igen.

 

Rick dök också upp, alltså lekte jag med honom också.

 

Den här leken kallas för motionera valpar. Ta en pinne i munnen och spring fort, väldigt fort medan valparna

tror att de ska hinna ifatt dej. Jag vann!

 

Valparna ska på sin vanliga runda i vanliga tråkskogen och jag ska vidare., Men som vanligt dök de upp igen

och tänkte hänga på mej. De vet att jag alltid är på nya ställen och gör en massa skoj som de missar.

 

Detta är nog tredje gången som de kom springade efter mej i stället för att hänga på sina mattar. Rick är liten

men han börjar förstå saker som att lukta mej i baken. Jag gick vidare mot dagens äventyr medan valparna

sprang fram och tillbaka på vägen.

 

Så där nu ska jag jobba. Är på min Sörmlandsledsetapp och ska kolla så att alla träd fortfarande står upp.

Vilda grisarna hade varit tillbaka och bökat sönder ännu mer på ett par ställen.

 

Ännu ser allt ut att vara okej. Alla träd står kvar där de ska vara och inga andra katastrofer heller.

 

Hamnade i koppel en stund eftersom det fanns färska spår av grisarna och de ofta ligger och trycker bland

täta granar. Matte och Sigge skrämde upp en stor galt här för några år sedan.

 

Jag brukar faktiskt få godis om jag sitter här. Jodå jag fick godis och kunde gå vidare. Gäller att hålla på

rutinerna.

 

Fortsatte i skogen, sist jag skulle gå åt det här hållet så gick det inte för då var det jakthundar ganska nära

men i dag var det alldeles tyst och lugnt i skogen.

 

Fortfarande är allt precis som det ska vara. Alla träd står upp och inga andra katastrofer heller. Var ett

tag sen jag gick här så det var mycket att hålla koll på.

 

Knappt att solen orkar upp så den syns.

 

Jag tycker att jag hör nåt och matte pratade om att höra röster. Vi var inte ensamma i skogen. Visade sej att

det var ett par människor som jag känner som var ute och vandrade.

 

De gick vidare och jag fick vänta på matte i flera veckor eller nåt. Begriper inte varför människor alltid

ska ta sån tid på sej.

 

Tränade lite på det där svamphundsjobbet. Har nosar jag och belönades med god korv.

 

Såna här Frostvaxskivlingar. En god matsvamp men de här är kvar i skogen eftersom de var både gamla och djupfrysta.

 

Sa hej då till min etapp och tog den här stigen istället. Resten av etappen ska vi kolla en annan dag.

 

Kom fram till den här vägen som jag faktiskt gått en del på. Hade inte hänt nåt av värde här heller.

 

Långt där framme ligger Malmköping. Röken från fjärrvärmeverket syns mellan grantopparna.

 

På väg hemåt. Här doftar det minsann av både Sigrid och Atli passerade här förra veckan med dom. Enligt 

matte är det bra att jag börjar lukta gott nu när Atli flyttat hem för han skulle ju inte kunna hänga med oss

på flera veckor.

Gick hem, slappade en stund. Så skulle matte ladda min julklapp åt mej.

 

Sånt här godis fick jag i julklapp och det är jättegott. Sånt skulle i min julklapp.

 

MIN julklapp och MITT godis var det. Men Leya hon ansåg nåt annat och gjorde sitt bästa för att sno det

som tillhör mej. Matte lät henne hållas först och hon fixar det lika bra som jag att flytta på plattorna och 

komma åt godiset. Börjar misstänka att hon tror att hon är hund.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards